بارداریسلامتی

کوچک تر شدن مغز زنان باردار حقیقت دارد؟

فراموشی در دوران بارداری تجربه ای است که بسیاری از زنان آن را تجربه کرده. اغلب زنان در این دوران امور ساده زندگی را فراموش می کنند و حتی در مواردی به مشکلاتی جدی دچار می شوند؛ اما ریشه این فراموشی در کجاست؟ چرا چنین حالتی رد زنان پدید می آید؟

بدون تردید فراموشی در یکی از حساس ترین دوران های زندگی زنان امری است که می تواند موجب نگرانی آنها شود؛ اما حقیقت این است که همه این احوالات ناشی از تغییرات بدنی زنان و به ویژه سطح هورمون ها در بدن آنها است. امری که حتی می تواند کارکردهای مغزی را تحت تأثیر قرار دهد.

واقعیت این است که در زمان بارداری هورمون استروژن و پروژستون در مغز زنان افزایشی ۱۵ تا ۴۰ درصدی دارد. علاوه بر این، متخصصان اعصاب بر این باور هستند که مغز زنان زمان بارداری کوچک می شود. بر اساس یافته های به دست آمده، بخشی از ماده خاکستری مغز مرتبط با احساسات و نشانه های غیر کلامی در این دوران از بین می رود.

به شکلی شگفت انگیز، تمامی قسمت های مغز زنان باردار در جهت درک بهتر و بیشتر احساسات جنین عمل می کند. به عبارت دیگر بدن مادر بدل به اتاقی می شود که تأمین کننده تمامی نیازهای جنین است. کوچک تر شدن مغز زنان باردار به این معنا نیست که کارکردهای مغز آنها تقلیل می یابد، بلکه برای مدتی اولویت های مغز نیازهای جنین است و هر چیزی نامربوطی به آن پس زده می شود.

بنابراین، اگر از فراموشی های گاه به گاه در زمان بارداری نگران هستید بهتر است که شک و تردید را کنار بگذارید و تنها لذت ببرید؛ چراکه بدن شما به نحوی خودکار بیش از هر چیز به مرتفع شدن نیازهای جنین توجه می کند.

منبع: شفقنا زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *