تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

جوانی را تجربه کنید، با مصرف این غذاها !

مقاله در یک نگاه

مواد غذایی که مصرف می کنید بر روی چین و چروک ها و پوست شما تاثیر می گذارند. غذاهای التهابی، کلاژن و DNA را می شکنند و موجب ایجاد جوش و آکنه می شوند، اما غذاهایی چون انار، هندوانه، سبزیجات برگ دار، فلفل دلمه و روغن زیتون بکر، سرشار از آنتی اکسیدان هستند که رادیکال های آسیب رسان به پوست را از بین می برند و باعث جوانی تان می شوند.

با مصرف این غذاها، جوانی را تجربه کنید!

عوامل زیادی جوانی پوست شما را با مخاطره رو به رو می کنند. آلودگی هوا، خوابیدن با آرایش، مالیدن دست های کثیف به صورت و یا مواد غذایی که مصرف می کنید، بر روی چین و چروک ها و پوست شما تاثیر می گذارند. کربوهیدرات ها، قندها و حتی لبنیات از درون شما را تغییر می دهند. غذاهای التهابی، کلاژن و DNA را می شکنند و موجب ایجاد جوش و آکنه می شوند. در تلاشی که برای مصرف غذاهای سالم کردیم، به معرفی این مواد غذایی می پردازیم.

هندوانه

هندوانه سرشار از لیکوپنا است، آنتی اکسیدانی که رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول ها را از بین می برد. این میوه به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی در برابر نور خورشید از پوست شما محافظت می کند. مطالعات نشان داده است که هندوانه، التهاب را نیز برطرف می کند.

انار

انار منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می شود. ویتامین C آنتی اکسیدانیست که با رادیکال های آزاد ایجاد کننده ی چین و چروک ها مقابله می کند. در مطالعه ای که تاثیر آب و روغن انار بر روی آسیب  اشعه های UVB انجام شد، نشان داده شد که هر دو برای کاهش آثار مضر این اشعه مفید هستند. انار حاوی ماده ای به نام آنتوسیانین است که تولید کلاژن را افزایش می دهد در نتیجه با مصرف آن پوست شما دوبارهجوانی را تجربه خواهد کرد.

فلفل دلمه

یکی دیگر از منابع غنی ویتامین ث، فلفل دلمه است. هر چه فلفل دلمه رسیده تر و رنگ آن روشن تر باشد، میزان ویتامین C آن نیز بیشتر است. برای افزایش تولید کلاژن و محافظت در برابر نور خورشید، آنها را خرد کنید و در سالاد خود بریزید. مصرف مداوم فلفل دلمه ای باعث شادابی وجوانی پوست شما می شود.

شیره ی افرا

گرچه شیره ی افرا شیرین است، اما اگر به میزان کم از آن استفاده کنید، از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن بهره خواهید برد. این ماده را به عنوان ماسک جوان کننده نیز می توانید استفاده کنید. به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری شیر داغ را با یک قاشق غذاخوری شیره ی افرای خالص مخلوط کنید، سه قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر به آن اضافه کنید و دوباره به هم بزنید. آن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند. سپس آن را بشویید و نرم کننده بزنید.

روغن زیتون بکر

اگر از رژیم غذایی مدیترانه ای آگاه باشید، حتما می دانید که یکی از گزینه های اصلی آن روغن زیتون است. این چربی دارای آثار ضد التهابی قوی برای پوست می باشد. در مطالعاتی که رژیم غذایی افراد میانسال بررسی شد، نشان داده شد که افرادی که از چربی های غیر اشباع مونو همچون روغن زیتون استفاده می کنند، بهتر از دیگران از نور خورشید در امانند. مطالعه ی دیگری نشان داد که مصرف روغن زیتون دوره ی بهبود زخم ها را کوتاه می کند، در نتیجه برای جوانسازی پوست نیز مفید است.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *