داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

راه حل ترک سیگار از نگاه طب سنتی

بارها در منابع خبری مختلف خوانده یا شنیده‌اید که کشیدن سیگار دارای عوارض جسمی خطرناکی است و می تواند درصد ابتلا به بیماری های مختلف مانند انواع سرطان و بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی – عروقی را بالا ببرد، اما متاسفانه افراد سیگاری به سختی می توانند اعتیاد خود به سیگار و نیکوتین آن را کنار بگذارند. در این جا مواد غذایی را معرفی می کنیم که راه حل ترک سیگار بوده و به حفظ سلامت کمک می کنند. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

راه حل ترک سیگار

شاهتره

یکی از مشکلات جسمی افراد سیگاری کمبود ویتامین C، ویتامین تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن است، بنابراین به افراد سیگاری توصیه می شود روزانه یک فنجان عرق شاهتره بنوشند، زیرا نوشیدنی مدر است و سموم و مواد زائد را از بدن خارج  کرده و همچنین از کاهش ویتامین C پیشگیری می کند. این عروق گیاهی اشتها آور و تصفیه کننده ی خون است.

پیاز

پیاز یک ضدعفونی کننده ی بسیار قوی است که در طب سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری های بسیاری کاربرد دارد. پیاز دارای ویتامین AوCC و کوئرستین( یک آنتی اکسیدان قوی) است که با رادیکال های مبارزه و از سلامت شما در برابر تغییرات سرطانی و بیماری هایی مثل آترواسکلز محافظت می کند. مصرف منظم پیاز باعث ساخته شدن کوئر ستین در پلاسمای خون می شود و فرد سیگاری را از ابتلا به بیماری های التهابی و تنفسی دور نگه می دارد.

سیر

سیر ماده ای ضد باکتری و ضد عفونی کننده است و مصرف آن از عفونت های تنفسی ناشی از کشیدن سیگار پیشگیری می کند. به همین دلیل سیر میتواند راه حل ترک سیگار باشد. به افراد سیگاری توصیه می شود روزانه یک حبه سیر را به شکل های مختلف مصرف کنند. یادتان باشد مصرف سیر به افراد دارای مشکلات گوارشی یا ناراحتی های پوستی توصیه نمی شود و به جای آن می توانند از پودر سیر استفاده کنند.

اسفناج

وقتی محیط بدن قلیایی شود، شما راحت تر میتوانید سیگار را ترک کنید، زیرا میزان نیکوتین را در بدن در سطح بالایی نگه می دارند، در نتیجه نیاز شخص به مصرف نیکوتین را کاهش می دهند، بنابراین باید مواد غذایی مانند اسفناج و برگ چغندر که حاوی اسید فولیک،ویتامین C، بتاکاروتن و قند هستند را مصرف کنید که به دلیل قلیایی کردنن محیط بدن در ترک سیگار موثرند.

راه حل ترک سیگار

راه حل ترک سیگار با مرکبات

مرکبات از بهترین میوه ها برای افراد سیگاری و کاهش عوارض سیگار کشیدن هستند، زیرا ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در آن ها خطر ابتلا به بیماری های مزمن ریوی را کاهش می دهد. سیگار کشیدن علت اصلی بروز بیماری انسدادی مزمن ریوی است که با تنگ شدن مجاری هوا، موجب مشکلات تنفسی می شود. اگر شما سیگار می کشید و هنوز موفق به ترک آن نشده اید، توصیه می کنیم مصرف روزانه ی پرتقال، سیب، گلابی، کیوی، و انگور، سبزیجات برگ دار و فلفل را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید.

جو دوسر

جو دوسر و فرآورده های آن سرشار از فیبر، ویتامین B۱ (چیزی که برای آرامش اعصاب و روان ضروری است) ، ویتامین های E و C و سایر املاح معدنی است، در نتیجه به تقویت سیستم ایمنی بدن و ترک سیگار کمک می کند. اگر قصد ترک سیگار را دارید، روزانه یک فنجان عصاره ی حو دوسر بنوشید.

کشمش، انجیر خشک و بادام

پیشنهاد می کنیم مقداری کشمش، انجیر خشک و بادام را روی میز کارتان قرار دهید یا در جیب های تان بریزیذ و به جای سیگار مصرف کنید، این مواد غذایی قلیایی بودن بدن را افزایش می دهند و تمایل به مصرف سیگار در شما را کم می کنند.

غذاهای محرک ممنوع!

تحقیقات نشان می دهد مصرف برخی از غذاها تمایل به مصرف سیگار را بالا می برد، بنابراین باید آن ها را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید. گوشت قرمز، سوسیس و کالباس، غذاهای کنسرو شده، غذاهای پخته شده در ماکروویو ، جگر ، دل و قلوه، سیرابی، جوانه ی گندم ، عدس، تخم مرغ ، پنیر، بادام زمینی، گردو و قهوه می تواند باعث کاهش نیکوتین در بدن یا اسیدی شدن محیط یدن شوند، در نتیجه علاقه به مصرف سیگار را در شخص افزایش دهند. افراد سیگاری همچنین باید از مصرف غذاهای سرخ شده و حاوی اسید چرب ترانس بالا بپرهیزند و بیشتر غذاهای خود را به شکل کباب پز، بخارپز یا آبپز استفاده کنند.

نمنبع: مجله یک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *