داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

بهبود عملکرد مغز با گیاهان و ادویه های دارویی

اگر به دنبال بهبود عملکرد مغز خود هستید، بهتر است سری به عطاری‌ها بزنید. وقتی صحبت از سلامت مغز می‌شود، گیاهان دارویی و ادویه‌جات نقش مهمی را ایفا می‌کنند و می‌توانند به بهبود حافظه و محافظت از مغز در برابر اختلالات و بیماری‌های مختلف مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کنند.

بهبود عملکرد مغز

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» در ادامه به معرفی بهترین گیاهان و ادویه‌هایی که برای بهبود عملکرد مغز مفید هستند می‌پردازیم.

زنجبیل

از آنجایی که بیماری‌های مغزی با التهاب در ارتباط هستند، جای تعجب نیست که خواص ضدالتهابی زنجبیل برای مغز مفید باشند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف زنجبیل می‌تواند التهاب مرتبط با بیماری‌های مغزی را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان عارضه‌هایی مانند پارکینسون مفید باشد.

میوه ارس

این میوه برای مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری مفید بوده و آن را تقویت می‌کند. میوه‌ی ارس که در واقع نوعی بلوبری است برای مهار کردن و جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر مفید است. با توجه به مطالعات انجام شده، این میوه‌ منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده و در جلوگیری از بسیاری از عارضه‌های مغزی موثر هستند. محققین باور دارند که حتی استنشاق روغن این میوه می‌تواند اثرات مثبتی بر روی مغز داشته باشد.

رزماری

این گیاه دارویی بعنوان یک چاشنی عالی در پخت و پز بسیاری از آشپزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از معروف‌ترین خواص این گیاه، اثر آن در بهبود حافظه می‌باشد. این خاصیت احتمالا ریشه در قدرت این گیاه در افزایش جریان خون به مغز دارد.

مریم‌گلی

این گیاه سابقه‌ای طولانی در درمان مشکلات مغزی و اختلالات حافظه‌ای دارد. در مطالعه‌ای که بر روی خواص این گیاه انجام شد، محققین دریافتند که مریم‌گلی برای بهبود مهارت‌های شناختی بسیار مفید است. به یاد آوردن کلمات، خلق‌وخو و بهبود کلی شناخت و ادراک در نتایج مطالعات این گیاه مشاهده شده است. مریم گلی همچنین به بهبود هماهنگی عضلات مغز و تشکیل خاطرات جدید کمک می‌کند.

زردچوبه

مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله‌ی Psychopharmacology منتشر شد؛ نشان داد که شرکت‌کنندگان تنها یک ساعت پس از دریافت مکمل‌های زردچوبه که حاوی ترکیب اصلی این ادویه یعنی کورکومین بودند، بهبود چشمگیری را در حافظه و تمرکز خود مشاهده کردند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *