درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

ویروس هایی که در تابستان به سراغ کودکان می‌آید

دبیر انجمن علمی عفونی کودکان ایران عنوان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی مراقب ابتلای فرزندشان به ویروس تابستانه باشند.

دکتر محمدرضا بلوساز، دبیر انجمن علمی عفونی کودکان ایران با بیان اینکه شیوع اِنتروویروس‌ها در فصل تابستان در کودکان افزایش می‌یابد، گفت: این ویروس به اشکال مختلفی بروز می‌یابد. این بیماری در برخی کودکان با علائمی مانند تب شدید، استفراغ و تاول روی بیضه‌ها بروز می‌یابد که به محض بروز این علائم والدین برای درمان باید به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در برخی کودکان نیز این ویروس با علائمی مانند تب و بثورات پوستی (نشانه‌های پوستی) بروز می‌یابد به گونه‌ای که والدین گمان می‌کنند فرزندشان دچار بیماری‌هایی مانند مخملک، آبله مرغان و اوریون شده است. در این حالت علامت تب چندین روز به طول می‌انجامد که والدین باید نسبت به آن حساس باشند.

بلوساز خاطرنشان کرد: نوع دیگری از این ویروس با علائمی مانند اسهال، استفراغ، تورم چشم و یا گلو و … بروز می‌یابد که گاهی ممکن است با تب نیز همراه باشد.

دبیر انجمن علمی عفونی کودکان ایران با بیان اینکه شیوع انتروویروس‌ها در کودکان بسیار شایع است، یادآور شد: والدین باید نسبت به تب بالای کودکان حساس باشند و به محض مشاهده به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: این ویروس اگر به موقع تشخیص داده شود با دارو قابل درمان است اما اگر علائم تشدید یابد یا موجب زخم در گلو، تورم چشم، گلو و یا تاول روی بیضه‌ها شود درمان کمی زمان‌بر خواهد بود.

بلوساز گفت: شیوع این بیماری در کودکانی که دچار نقص ایمنی هستند از شیوع بیشتری برخورددار است.

وی تصریح کرد: اجتناب از تماس به فرد بیمار و رعایت نکات بهداشتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

منبع: آنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *