تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

هر آنچه که از کراس فیت باید بدانیم

کراس فیت چیست؟

کراس فیت یکی از برنامه‌های آمادگی جسمانی و قدرتی است که تعداد طرفداران آن در دنیا رو به افزایش است. تمرینات کراس فیت برای کل بدن است و شامل دویدن، کشیدن، فشار دادن، پارو زدن و وزنه زدن و … است. این تمرینات از نوع انفجاری هستند و به شکل مداری انجام میشوند و استراحت بین آنها بسیار کوتاه است. با انجام تمرین‌های کراس فیت شما روی تناسب قلبی ریوی، استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف، نیرو، سرعت، چالاکی، تعادل، هماهنگی و دقت خود کار میکنید.

مزیت کراس فیت

در کراس فیت شما هر روز با چالشی جدید روبه‌رو میشوید. همین امر موجب هیجان انگیزتر شدن تمرینات شده و برای شما مثل ورزشهای دیگر که تکراری و خسته کننده میشوند، نخواهد بود. این تمرینات کوتاه و فشرده هستند (۴۵ دقیقه تا یک ساعت) و ۷۰٪ از تمامی بدن سازی ورزشهای مختلف به شما آموزش داده میشود.

تمرینات کراس فیت

برنامه‌های کراس فیت شامل تمرینات هوازی، تمرین سرعت و استقامت، پلایومتریک انفجاری و کار با وزنه است که توسط مربی در جلسه تمرین داده میشود که به آن (WOD (workout of the day گفته میشود.

در باشگاه کراس فیت دستگاه‌های بدنسازی نمیبینید. در عوض یک انبار پر از تجهیزات ورزشی مثل توپ‌های طبی، دمبل، کتل بلز، میله بارفیکس، طناب کوهنوردی، حلقه ژیمناستیک و … میبینید.

کالری سوزی کراس فیت

از آنجایی که تمرینات کراس فیت هر جلسه از نظر نوع حرکت و زمان آن متفاوت هستند، میزان کالری‌سوزی آن هر دفعه متفاوت است. برای نمونه WOD معروف Cindy که در بیست دقیقه انجام میشود ۲۶۱ کالری میسوزاند. این تمرین به این صورت است که شما باید پنج pull up، ده push up و پانزده squat را انجام دهید تا یک راند به حساب بیاید. باید در بیست دقیقه ماکزیمم تعداد این راند را انجام دهید. این تمرین به ظاهر ساده است ولی اگر آن را انجام دهید متوجه نفسگیر بودن تمرین میشوید. این مقدار کالری سوزی برای ۲۰ دقیقه تمرین بسیار بالاست. بنابراین میتوان در کل گفت که شما در یک جلسه کراس فیت کالری زیادی میسوزانید.

منبع: اپلیکشن کرفس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *