نکاتی برای پیاده‌روی و کاهش وزن - مجله سلامتی عطارباشی

نکاتی برای پیاده‌روی و کاهش وزن

بسیاری از پزشکان، پیاده‌روی را درمان خیلی از بیماری‌ها می‌دانند. پیاده‌روی علاوه بر اینکه شما را سرحال می‌کند، باعث افزایش انرژی شما شده و برای تناسب اندام نیز مفید است. در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید با پیاده‌روی لاغر شوید باید موارد زیر را رعایت کنید:

سرعت پیاده‌روی

پیاده‌روی باید شامل سه قسمت باشد: گرم کردن، طی کردن مسافت، سرد کردن

گرم کردن:

پنج دقیقه اول را با سرعت کم راه بروید و چند حرکت کششی انجام دهید. مثلاً دست‌های خود را بالا و به اطراف بکشید. پهلوهای خود را بکشید. پای خود را به جایی تکیه داده صاف کنید تا پشت پایتان کشیده شود. دستتان را از پشت به عقب ببرید و پایتان را بگیرید و کشش دهید.

طی کردن مسافت مورد نظر:

با سرعت عادی خود شروع به راه رفتن کنید. کم‌کم سرعت خود را زیاد کنید. بیشترین سرعت شما باید مقداری باشد که کامل عرق کنید و ضربان قلبتان در محدوده چربی‌سوزی قرار گیرد. برای محاسبه حداکثر ضربان قلب اینجا بزنید.

اگر بتوانید طی این مدت سرعت خود را کم و زیاد کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت، چون با تغییر ضربان قلب، کالری بیشتری می‌سوزانید. مثلاً دو دقیقه با سرعت حداکثر ضربان قلبتان راه بروید و یک دقیقه کندتر از آن بروید. (ولی نه آنقدر کندتر که ضربان قلبتان خیلی پایین بیاید). این کار را تا ۵ دقیقه به آخر زمان پیاده‌رویتان تکرار کنید.

سرد کردن:

در پنج دقیقه آخر به آرامی سرعت خود را کم کنید تا ضربان قلبتان به حالت عادی برگردد. حتماً در انتهای ورزش دوباره حرکات کششی را انجام دهید تا به‌خصوص ماهیچه‌های پایتان از انقباض خارج شوند.

زمان پیاده‌روی

هر موقعی از روز که خودتان احساس بهتری دارید و آمادگی پیاده‌روی دارید، بهترین زمان برای پیاده‌روی شماست! این زمان می‌تواند هر ساعتی از روز باشد.

اگر تازه شروع به پیاده‌روی کرده‌اید و سابقه انجام فعالیت ورزشی ندارید، بهتر است با روزی پانزده دقیقه پیاده‌روی شروع کنید و کم‌کم به زمان آن بیفزایید و به حداقل سی دقیقه در روز برسانید.

دقت کنید که اگر می‌خواهید لاغر شوید باید حداقل ۴ بار در هفته و حداقل روزی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی (با سرعتی که گفته شد) داشته باشید؛ در غیر این صورت پیاده‌روی فقط برای سلامتی شما مفید است و باعث کاهش وزنتان نمی‌شود.

وضعیت بدن هنگام پیاده‌روی

سر را بالا بگیرید و روبه‌رو را نگاه کنید، شانه‌های خود را عقب و کمر خود را صاف نگه دارید به طوری‌که قوز نداشته باشد. دستانتان را به‌صورت طبیعی کنار بدن به جلو و عقب حرکت دهید. شکم خود را در طول مسیر سفت نگه دارید، پاهایتان موازی یکدیگر و به اندازه عرض شانه باز باشند. قدم‌های خود را به صورت پنجه پاشنه بردارید و کف پایتان را به زمین نکوبید.

منبع: اپلیکیشن کرفس

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *