تغذیه و تناسب اندامورزش

بهترین تمرین ورزشی برای رهایی از بازوهای شل و افتاده

مقاله در یک نگاه

پیری و افزایش وزن، دو عامل اصلی در از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و شل شدن بازوها می باشند. همراه با یک برنامه ی غذایی سالم و ورزش به منظور کاهش وزن، تمرین های مقاومتی همچون دایموند پوش آپ، دیپ با نیمکت و کیک بک عضلات سه سر برای سفت کردن بازوها بسیار مفیدند. این تمرین ها را باید حداقل سه بار در هفته، در سه ست ۸ تا ۱۲ مرتبه ای انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

دلیل شل شدن عضلات بازو

بسیاری از افراد به ویژه زنان دچار بازوهای شل و افتاده هستند و برخی از آنها آنقدر از این موضوع رنج می برند که نمی توانند لباس های آستین کوتاه بپوشند یا به استخر بروند. درست است که بازوهای شل و افتاده خجالت آور است، اما نگران نباشید، چرا که می توان با یک روش آسان، میزان آن را کاهش دهید. شل شدن و افتادن پوست، دو دلیل اصلی دارد: چاقی و پیری.

به طور کلی شل شدن بازوها به دلیل از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست رخ می دهد. وقتی سن بالا می رود، پوست سفتی خود را از دست می دهد و شل تر می شود.

اگر مشکل همین است، کار زیادی نمی توان انجام داد، به جز اینکه عمل های جراحی زیبایی یا روش هایی چون رادیو فرکانسی را انجام داد. ولی اگر جزء جمعیت مسن نیستید و از افتادگی بازوها رنج می برید، دلیل اصلی آن چربی های بدن و چاق و لاغر شدن های مکرر است.

متاسفانه، هیچ تمرین یا ورزش موضعی برای کاهش چربی ها وجود ندارد، بنابراین، نمی توان با یک ورزش خاص بازوها را هدف قرار داد. تنها کاری که می توان انجام داد این است که چربی های بدن را به طور کلی کاهش دهیم تا چربی های بازوها نیز کاهش یابند.

یک برنامه ی غذایی سالم همراه با ورزش به منظور کاهش وزن، تمرین زیر می تواند روند سفت شدن بازوها را تسریع کند. از آنجا که شل شدن بازوها بیشتر در ناحیه ی عضلات سه سر بازو رخ می دهد، می توانید برای سفت شدن بازوها، ازتمرین های مقاومتی کمک بگیرید. این تمرین ها را حتی در اتاق نشیمن خود نیز می توانید انجام دهید.

۳ تمرین ورزشی پیشنهادی برای بهبود عضلات بازو

برای این تمرین ورزشی، تنها به یک نیمکت و یک جفت دمبل سبک نیاز دارید. برای به کار انداختن عضلات سه سر می توانید این حرکت را انجام دهید: دایموند پوش آپ، دیپ با نیمکت و کیک بک عضلات سه سر. البته باید توجه داشته باشید که این تمرین ها به تنهایی کافی نیست و برای جلوگیری از شل شدن بازوها همچنان به سوزاندن چربی ها نیاز دارید.

تمرین اول

پیش از شروع حرکت اول (پوش آپ) ابتدا باید سطح توانایی جسمی خود را بسنجید. اگر توانایی شما کم است، به سختی قادر به حرکت دایموند پوش آپ خواهید بود. بنابراین، با یک پوش آپ عادی آغاز کنید و اگر لازم بود، زانوها را نیز به کار بیاندازید. زمانی که این تمرین های ورزشی برایتان آسان شد، می توانید دایموند پوش آپ را انجام دهید. در این تمرین، دست های شما باید یک دایموند (لوزی) را بر روی زمین تشکیل دهند و انگشت های شصت به یکدیگر برسند (درست همانند حرکت زیر).

تمرین دوم

سپس به سراغ حرکت کیک بک عضلات سه سر بروید. این تمرین، بسیار راحت و مفید است و تقریبا همه می توانند آن را انجام دهند. برای انجام این حرکت، از کمر خم شوید و دمبل ها را در طرف بدن در دست بگیرید. ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید و آرنجتان را خم کنید تا به صورت موازی با زمین قرار گیرد. در این وضعیت می توانید این حرکت را با خم کردن و کشیدن آرنج انجام دهید (درست همانند حرکت زیر).

وقتی این دو حرکت برای شما آسان شد، می توانید حرکت دیپ را به روتین خود اضافه کنید. اگر این حرکت را تا به حال انجام نداده اید، برایتان کمی سخت خواهد بود، اما به مرور یاد خواهید گرفت. برای انجام این حرکت، روی نیمکت بنشینید، لبه های آن را بگیرید و پاهای خود را روی زمین حرکت دهید.

تمرین سوم

کف دست شما باید در لبه ی نیمکت قرار گیرد. این کار را تا جایی انجام دهید که با باسن روی زمین بیفتید. در این وضعیت، آرنج خود را خم کنید و وقتی که آرنجتان در زاویه ی ۹۰ درجه قرار گرفت، خود را ازروی زمین بلند کنید (درست همانند حرکت زیر).

این تمرین ها را باید حداقل سه بار در هفته در سه ست ۸ تا ۱۲ مرتبه ای انجام دهید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *