۳ تمرین ورزشی برای نابود کردن چربی های شکم

مقاله در یک نگاه

چربی های شکم و پهلو، جزء سر سخت ترین چربی ها هستند که به سختی می توان آنها را آب کرد. از آنجا که هیچ ورزشی وجود ندارد که به طور موضعی بتواند چربی های ناحیه ای از بدن را از بین ببرد، بهترین راه برای سوزاندن چربی های شکم، کاهش چربی های کلی بدن است.  به طور کلی، تمرین های اینتروال با شدت بالا، دوچرخه ثابت و دویدن از بهترین روش های سوزاندن چربی های شکم محسوب می شوند.

یکی از سرسخت ترین چربی ها برای سوزاندن، چربی های ناحیه شکم و پهلو است. راز کاهش وزن و سوزاندن چربی ها، اصلا چیزی شبیه به راز نیست و می توان با مصرف غذاهای سالم و متعادل، ورزش منظم و خواب کافی به آن دست یافت. از آنجا که هیچ ورزشی وجود ندارد که به طور موضعی بتواند چربی های ناحیه ای از بدن را از بین ببرد، بهترین راه برای سوزاندن چربی های شکم، کاهش چربی های کلی بدن است. در ادامه به سه تمرین ورزشی اشاره شده که در کاهش چربی های کلی بدن و به ویژه چربی های شکم بسیار مفید است.

تمرین های اینتروال با شدت بالا

تمرین های ورزشی اینتروال با شدت بالا، یکی از تمرین های مهم در لیست ورزشکاران محسوب می شود. این ورزش، به شدت برای کاهش وزن و چربی های شکم مفید است و دلیلش این است که در مدت کوتاهی می توان کالری زیادی سوزاند. تمرین های بوت کمپ، تباتا، برپی، باکس جامپ و اسپرینت از جمله ی تمرین های اینتروال محسوب می شوند. یکی از مزایای این تمرین ها این است که حتی پس از پایان ورزش و ترک باشگاه نیز کالری سوزی شما ادامه خواهد داشت که به دلیل مصرف اکسیژن، پس از ورزش رخ می دهد.

دویدن

برای کاهش وزن و چربی های شکم، مجهز به وسیله ای به نام پا هستید که بدون نیاز به باشگاه می تواند به شما کمک کند. دویدن، ورزشی است که می توانید آن را در هر حالتی انجام دهید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، این است که بیرون بروید تا با یک سرعت متوسط  بتوانید در هر ساعت، ۶۰۰ کالری بسوزانید. هر چه سریع تر بدوید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. بسته به سرعتی که می توانید در آن تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت بسوزانید، می توانید اینتروال هایی چون پیاده روی های آرام، سریع و دویدن را به آنها اضافه کنید. می توانید از تپه نیز بالا بروید و تمرین های اسپرینت انجام دهید. به طور کلی پیاده روی و دویدن یکی از بهترین تمرین ها برای سوزاندن چربی است.

دوچرخه ثابت

تمرین های دوچرخه ثابت نه تنها چربی سوزی شکم شما را افزایش می دهد، بلکه به کاهش وزن کلی بدن نیز کمک می کند. اگر می خواهید تمرین های دوچرخه ثابت را با انگیزه ی بیشتری انجام دهید، به آن تفریحاتی اضافه کنید؛ مثلا می توانید این کار را در هنگام تماشای تلویزیون انجام دهید.

منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.