شربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

دمنوش‌های گیاهی تقویت کننده اعصاب

سلامتی و آرامش اعصاب و روان به اندازه‌ی سلامتی جسم اهمیت دارد. اگر تندرست باشید، اما اعصاب و روان‌تان با مشکل مواجه باشد، نمی‌توانید به آرامش و زندگی سالم دست پیدا کنید. متاسفانه بسیاری از مردم از این موضوع غافل می‌شوند و به اندازه‌ی کافی به اعصاب خود اهمیت نمی‌دهند. پیشنهاد ما برای تقویت اعصاب استفاده از دمنوش‌های گیاهی پُرخاصیت است.  فراموش نکنید که برای مصرف مداوم این دمنوش‌های دارویی، حتما با متخصص طب سنتی مشورت کنید. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

تقویت اعصاب

دمنوش میوه گل نسترن

با ۱۵ عدد میوه گل نسترن یک دمنوش آرامبخش و تقویت اعصاب تهیه کنید. این چای با طبیعتی معتدل و تا حدّی خشک؛ سرشار از ویتامین ث. بوده، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست. میوه گل نسترن، فشارخون را کم کرده؛ ورم و درد کلیه را التیام و آن را شستشو می‌دهد؛ معده را تقویت می‌نماید و اثرات ضدّ اسهالی دارد.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی باعث تسکین بدن و افزایش هوش می‌شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب شده و طعم خوب و دلچسبی به آن می‌دهد. نعناع فلفلی تقویت کننده و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند. از این گذشته این سبزی معطر ضد درد بوده و با حالت تهوع مقابله می‌کند.

دمنوش تقویت اعصاب چای زرشک

زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضدّ صفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، خنثی کننده سموم، برطرف کننده عطش و رفع گرمازدگی (تهوّع و استفراغ ناشی از آن) و بی اشتهایی است. زرشک، ضمن تصفیه خون، درمان  فـشـار خـون بـالا (در افراد گرم مزاج) می‌باشد.

چای زعفران

زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و مقوّی قلب، محرّک قوای مغزی، شادی بخش، خنده آور، ضدکرم خوردگی دندان، شست وشودهنده کلیه، مقوّی معده، ضدّسرفه، ضدّحسّاسیت و خلط آور است. در هنگام زایمان برای تسهیل و تسریع روند زایمان می‌توان یک مثقال از زعفران آن را دم کرده و میل نمود، امّا در دوران بارداری بهتر است از مصرف زیاد آن خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *