تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

با ترفندهای لاغری سریع آشنا شوید

مطمئنا شنیده‌اید و خوانده‌اید که بهترین روش‌ها برای لاغری شامل ورزش کردن و تغذیه‌ی سالم می‌شود. اما گاهی پیش می‌آید که حتی این موارد نیز کافی نیستند، یا نیازهای هدف شما را برطرف نمی‌کنند. اینجاست که باید نگاهی به ترفندهای لاغری سریع داشته باشید. شما می‌توانید با این ترفندها روند کاهش وزن خود را سرعت بخشیده و سریع‌تر از شر چربی‌های اضافه راحت شوید. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

ترفندهای لاغری سریع

محققان انجمن آمریکایی شیمی دریافتند که گردوغبار خانگی، دارای ترکیباتی است که به آن EDC می‌گویند و کار آنها ایجاد اختلال در مواد‌شیمیایی غدد درون‌ریز است؛ در نتیجه سلول‌های چربی تری‌گلیسیرید بیشتری که نوع دیگری از چربی است را جذب می‌کند. این مطالعه در مورد ۱۱ خانواده در کارولینای شمالی انجام شده است و نتایج ۷نمونه از این ۱۱خانوار نشان داد که گردوغبار خانه باعث تجمیع گلیسیرید در خون می‌شود. EDC به‌طور معمول در کالاهای مصرفی یافت می‌شود و به‌راحتی می‌تواند خود را میان گردوغبار خانه پنهان کند و از طریق استنشاق، مواد خوراکی یا از طریق پوست در بدن جذب شود.

طبق آمارهای آژانس محافظت محیطی آمریکا، کودکان هر روز ۵۰میلی‌‌گرم گردوغبار خانه مصرف می‌کنند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن خانه می‌تواند در لاغر شدنتان مؤثر باشد. علاوه بر این ترفندهای لاغری سریع نیز پیشنهاد می‌شود:

در آشپزخانه آینه نصب کنید

براساس تحقیقی که در نشریه تحقیقات مصرف‌کننده آمده نصب یک آینه در جایی که در آن غذا می‌خورید، می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. روانشناسان غذا مدعی هستند که نگاه کردن به چیزی که می‌خورید یکی از معدود تغییرات کوچکی است که می‌تواند مانع از اضافه وزن در شما شود.

لامپ اضافی خاموش!

بیدار ماندن تا دیروقت می‌تواند وزن بدن را افزایش دهد. تحقیقات زیادی نشان داده است که روشن نگه داشتن چراغ طی شب در عادات خوردن افراد تغییر ایجاد می‌کند. متابولیسم بدن در هنگام شب در کمترین حد خود قرار دارد؛ بنابراین بدن وعده‌های غذایی دیرهنگام را پردازش نمی‌کند و در وعده‌های طی روز نیز اختلال ایجاد می‌کند. بهتر است شام خود را زود بخورید و چراغ‌ها را زود خاموش کنید.

صبحانه‌ی شکلاتی!

مطالعات پروفسور دانیل جاکوبوویچ نشان می‌دهد که خوردن کیک شکلاتی در وعده صبح باعث کاهش وزن می‌شود؛ چراکه صبح بهترین زمان برای راه‌انداختن متابولیسم بدن است تا برای تمام روز سوخت‌وساز انجام شود. خوردن شکلات همچنین مانع از تمایل افراد به خوردن شیرینی در طول روز می‌شود.

از بوی غذا لذت ببرید

مرکز تحقیقات شیمی مواد غذایی آلمان نشان داده است که بو کردن روغن زیتون خالص می‌تواند احساس سیری به افراد القا کند. تحقیقی دیگر نشان داده است که افرادی که موز یا سیب سبز بو کرده‌اند وزن بیشتری نسبت به دیگران کم کرده‌اند.

ترفندهای لاغری سریع

دمای محیط را کاهش دهید

این پیشنهاد اگرچه در زمستان چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد اما کم کردن دمای محیط می‌تواند در کمتر خوردن مؤثر باشد. تحقیقات منتشر شده در نشریه دیابت نشان می‌دهد دمای سرد‌تر باعث افزایش میزان ذخایر چربی قهوه‌ای در بدن می‌شود که این نوع از چربی باعث گرم شدن بدن می‌شود. تحقیقات نشان داده است کسانی که در دمای ۱۸.۸درجه سانتی‌گراد یا کمتر می‌خوابند دوبرابر وزن کم می‌کنند.

دیوارها را آبی رنگ کنید

اگر به رنگ رستوران‌های فست‌فود معروف مثل مک‌دونالد و برگرکینگ و… نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رنگ در و دیوار آنها زرد، نارنجی و قرمز است. ثابت شده است که این رنگ‌ها باعث ایجاد حس گرسنگی می‌شود. اما رنگ آبی دقیقا تأثیر متفاوتی دارد. دست‌اندرکاران یک نشریه دکوراسیون داخلی متوجه شدند که مراجعان بوفه‌های غذا، کمتر سر میز غذایی می‌روند که رنگ آبی دارد. خریدن بشقاب‌ و دستمال سفره آبی نیز به‌صورت ناخودآگاه باعث نابودی احساس گرسنگی در شما می‌شود.

حمام آفتاب

بیولوژیست‌ها متوجه شده‌اند که تابش کم آفتاب به بدن در قابلیت شما در کاهش وزن مؤثر است. دکتر میشل زمل از انستیتو تغذیه دانشگاه تنسی، بعد از تحقیق توضیح داد که سطح ویتامین D در بدن افراد باعث افزایش سطح هورمون کلیستول می‌شود. کارکرد این هورمون حفظ چربی در بدن است. همچنین ویتامین D باعث کاهش ترشح هورمون استرس کورتیزول می‌شود؛ کورتیزول از عوامل اصلی تجمع چربی در بدن است.

استفاده از گدجت‌ها در اتاق ممنوع

یک ترفند رایج برای حل مشکلات خوابیدن حذف تبلت، کامپیوتر و موبایل از رختخواب است. کودکانی که در اتاق خواب هرگونه ابزار تکنولوژی داشته باشند، به مرور و با افزایش سن چاق‌تر می‌شوند. کمبود خواب ناشی از سبک زندگی نادرست، باعث می‌شود جوانان ۱/۴۷ برابر بیشتر از کسانی که دستگاهی در اتاق خواب ندارند با اضافه وزن مواجه باشند. این رقم در برابر کسانی که ۳دستگاه دارند به ۲/۵۷ برابر افزایش می‌یابد.

موسیقی آرام هنگام غذا خوردن

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود افراد آرام غذا بجوند و در نتیجه زودتر پیام‌های سیری منتقل شود، شنیدن موسیقی ملایم است.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *