فواید ورزش و نقش آن در سلامتی ذهن و مغز - مجله سلامتی عطارباشی

فواید ورزش و نقش آن در سلامتی ذهن و مغز

همه ما می‌دانیم که ورزش کردن عالی است، اما بعضی از افراد با فواید ورزش و اینکه انجام آن بر روی بدن و ذهن ما چه تاثیری دارد آشنا نیستند.

ورزش می‌تواند فعالیتی اجتماعی باشد و باعث تحرک و نشاط جمعی شود. انجام آن، عروق را نرم و قابل انعطاف نگه می‌دارد به این ترتیب احتمال بیماری‌های قلبی کم می‌شود.

همچنین سطح فشار خون، گلوکز، کلسترول و عوامل دیگری که باعث بیماری قلبی می‌شوند را کاهش می دهد.

 

چربی ناحیه شکم و میانه تنه باعث ایجاد التهاب می‌شود، این التهاب به عروق، قلب و کبد آسیب می‌رساند و حتی موجب آلزایمر می‌شود؛ ورزش، این چربی‌ها را کاهش می‌دهد؛ همچنین با افزایش میزان سروتونین در مغز، فرد احساس سرحالی می‌کند.

تمرین های قدرتی، استقامت و قدرت استخوان ‌ها را بالا می برد و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؛ همچنین با افزایش انعطاف پذیری، باعث پیشگیری از آسیب‌های روزانه می شود.

شرکت در ورزش‌های گروهی مثل فوتبال، بسکتبال و والیبال هماهنگی دست و چشم را بالا برده و واکنش‌های بدن را افزایش می‌دهد. ورزش، حجم ماهیچه‌ها را بیشتر کرده و باعث کم شدن چربی‌ها و لاغری می‌شود.

باز هم از فواید ورزش بدانید که با آزاد کردن اندورفین در خون باعث می شود تا شادی و نشاط داشته باشید و با افسردگی، اضطراب و ناراحتی برای همیشه خداحافظی کنید.

تحقیقات نشان داده که به طور میانگین، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید. هر چند، بهتر است که روزها یا بعداز ظهرها ورزش کنید، نه شب ها قبل از خواب چون در این صورت با بالا رفتن سطح انرژی، به سادگی خواب تان نخواهد برد. ورزش کردن کمک می کند که ساعت خوابتان بیشتر شود و راحت تر بخوابید.

حالا دیگر کاملا می دانید که چرا ورزش کردن برای شما مفید است؛ پس تمرین های منظم را از همین امروز شروع کرده و ورزش کنید.

منبع: فیتامین


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.