داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

فواید باورنکردنی گرده گل

اگر برای خرید عسل ارگانیک به مراکز تولید کننده‌ی عسل یا عسل فروشی های معتبر مراجعه کرده باشید، حتما دانه های کوچکی که درون شیشه ریخته و نگهداری می کنند را دیده اید. این دانه های ریز، گرده گل با ارزش غذایی و خواص دارویی هستند. گرده گل در قسمت انتهایی پرچم گل قرار دارد و تنها عامل بارور کردن گیاه است. زنبور عسل برای تامین نیازهای پروتئینی و ویتامینی خود و نوزادان آن را به شکل ساچمه، روی پاهای عقب، درون کیسه ای مخصوص ذخیره و به درون کندو می برد. در مناطقی که گرده‌ی گل به وفور یافت می شود، پرورش دهندگان با نصب تله گرده گیر جلوی راه پرواز زنبور، آن را جمع و خشک می کنند. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

گرده گل

گرده گل یک مکمل غذایی

در طب سنتی گرده ی گل را یک ماده ی خوراکی با ارزش غذایی بالا نام برده اند، زیرا منبع غنی ویتامین های مختلف، پروتئین ها و آنتی اکسیدان های مفید و ضروری برای بدن است. همچنین به دلیل خواص دارویی بسیارش، می توان از ان برای درمان برخی از بیماری ها استفاده کرد.

یبوست را درمان می کند

اگر مبتلا به یبوست مزمن هستید با مشورت متخصص طب سنتی از گرده ی گل برای درمان خود استفاده کنید. به این منظور، روزانه دوقاشق غذا خوری گرده ی گل را میل کنید. افرادی که قادر به مصرف این مقدار در یک وعده نیستند، می توانند آن را چند بار در روز استفاده کنند.

تقویت کننده‌ی بدن

گرده ی گل دارای انواع مواد مغذی و پر فایده است، به همین دلیل مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی می شود. متخصصان طب سنتی معتفدند مصرف گرده ی گل به توان جسمی و سرعت ورزشکاران می افزاید و انرژی کافی برای انجام تمرین های ورزشی را تامین می کند.

کلسترول خون را کاهش می‌دهد

اگر کلسترول خون تان بالاست و می خواهید این مشکل را با داروهای گیاهی درمان کنید، توصیه می کنیم به طور مدوام و منظم گرده ی گل مصرف کنید. این کار باعث می شود تا سطح کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش یابد و به سطح نرمالی برسد.

بزرگی پروستات را درمان می‌کند

گرده ی گل یک داروی گیاهی موثر برای درمان مبتلایان به بزرگی پروستات است به خصوص اگر مصرف آن در مراحل اولیه ی بیماری تجویز شود. به این منظور، روزانه یک قاشق چای خوری گرده‌ی گل را مقداری عسل و آب مخلوط کنید و بنوشید.

زیبایی پوست

تغذیه ی ناسالم، آلودگی هوا، کم خوابی و … از جمله عواملی هستند که باعث خستگی و رنگ پریدگی پوست شما می شوند. اگر می خواهید شادابی و زیبایی پوست خود را حفظ کنید، از خواص گرده‌ی گل کمک بگیرید.

ضد استرس

ترکیبات مغذی این ماده ی خوراکی به حفظ تعادل و تنظیم احساسات فرد کمک می کند و توان مقابله با استرس را افزایش می دهد، رهایی از استرس های روزانه مقداری گرده‌ی گل میل کنید.

اکسیر جوانی

در طب سنتی چین، گرده‌ی گل را اکسیر جوانی می دانند، زیرا علاوه بر این که باعث استحکام بدن می شود، در حفظ زیبایی پوست، مو و جوانی صورت و عضلات بدن موثر است. گرده ی گل همچنین به تقویت حافظه تمرکز و توانایی ذهن کمک می کند و به همین دلیل مصرف آن به سالمندان توصیه شده است.

گرده گل

آلرژی را درمان می‌کند

یکی از بهترین داروها درمان آلرژی های فصلی و تب یونجه به خصوص در فصل بهار، گرده‌ی گل است. توصیه می شود برای بهره مندی در این زمینه، حتما از گرده ی گل های آن منطقه استفاده شود و افراد مبتلا به آلرژی شش هفته پیش از شروع فصل، مصرف آن را آغاز کنند.

درمانگر بیماری‌های کبد

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند بیماران کبدی در وعده ی صبحانه، ۵۰ گرم عسل را با ۵۰ میلی گرم ژله رویال و گرده‌ی گل درمان موثر بیماری های کبدی است.

لاغر کننده است

گرده ی گل یک چربی سوز گیاهی است و مصرف آن متابولیسم بدن را بالا می برد. این ماده ی غذایی کم کالری را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط و میل کنید تا چربی های اضافه بدن تان را از بین ببرد.

درمان نازایی

بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده است که گرده‌ی گل حاوی هورمن های جنسی است و می توان از آن برای درمان نازایی استفاده کرد.

آرامبخش اعصاب

مخلوط گرده ی گل و عسل را برای درمان بیماری های سخت دستگاه عصبی و ترشح غدد داخلی تجویز می کنند.

مشکلات گوارشی را رفع می کند

مصرف یک قاشق غذاخوری گرده گل بیماران مبتلا به ناراحتی های روده و معده که قادر به هضم نان نیستند، توصیه می شود.

روش مصرف

– برای مصرف روزانه ی این ماده، می توانید پودر آن را با یک لیوان آب مخلوط و میل کنید. گرده‌ی گل مخلوط با عسل خواص دارویی موثرتری دارد.

– اگر طعم گرده‌ی گل را دوست ندارید، این ماده را به نسبت مساوی با عسل مخلوط کنید.

– گرده ی گل را در کپسول های خوراکی بریزید و با یک لیوان آب میل کنید.

– در بسیاری از کشورهای مختلف، گرده گل یک مکمل غذایی است و در بسیاری از تولیدات بهداشتی نیز استفاده می شود.

مقدار مصرف: مقدار مصرف گرده گل در روز ۳۰ گرم (دوقاشق غذاخوری) و مدت مصرف آن به شکل های مختلف است. یک دوره ی یک ماهه پس از پایان هر فصل یا دو بار در سال (یکی در اوایل پاییز و دیگری در اواخر زمستان). اگر فقط یک بار در سال قصد استفاده از آن دارید، بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید.

منبع: نیک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *