تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

از آفتاب تابستان برای لاغر شدن استفاده کنید

فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام ‌های داغ خود شهرها را فرا گرفته؛ خیلی ها از گرمای هوا گلایه دارند. لاغر شدن و کاهش وزن در گرمای فصل تابستان، به خصوص در تعطیلات، کار بسیار دشواری است؛ اما با نکات و راهکارهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد کم کردن وزن، برای تان آسان خواهد شد و در زیر آفتاب تابستان هم لاغر می شوید.

از ویدئوهای ورزشی استفاده کنید

اگر در شهرهای گرمسیری زندگی می کنید و دمای هوا آزارتان می دهد، چرا از ویدئوی ورزشی استفاده نمی کنید؟ ورزش کردن در منزل بسیار آسان تر از رفتن به باشگاه است به خصوص اگر هوا گرم باشد و با رفتن زیر آفتاب از گرما آب پز شوید!

می توانید از ویدئوهای آموزشی و ورزشی داخل سایت فیتامین استفاده کنید و بدون بیرون رفتن از منزل، کاهش وزن را تجربه کنید.

میان وعده سالم

صد البته که کنار گذاشتن و مقاومت کردن در برابر خوردنی های موجود در مهمانی های دوستانه، کار بسیار سختی است. سعی داشته باشید که سبک مهمانی های تان را کاملاً تغییر کند؛ این مهمانی ها را به فضای باز انتقال دهید و غذاها را به صورت کباب شده میل کنید. همچنین میان وعده ای سالم و کم کالری بخورید؛ دوستان تان از شما به خاطر این پیشنهاد، تشکر خواهند کرد.

سبزی های کباب شده

سعی کنید هنگام تعطیلات تابستان، مصرف سبزی های کباب شده را به برنامه غذایی تان اضافه کنید. از فلفل دلمه، هویج، بادمجان و سیر استفاده کرده و قبل از کباب کردن، به خوبی طعم دارشان کنید تا همه از خوردن شان لذت ببرند. می توانید با استفاده از سبزی های کباب شده و پنیر فتا، سالاد خوشمزه ای برای میان وعده یا ناهارتان تهیه کنید.

سالادها

سالاد، میان وعده ای است که هیچ نیازی به دستور پخت ندارد، فقط کافی است سبزی های مختلف را خُرد کرده و همراه با میوه یا زیتون میل کنید. البته هیچ گاه تزئین سالاد را فراموش نکنید.

نکاتی برای جبران آب بدن

نوشیدن آب باعث می شود تا حال تان همیشه خوب باشد. شاید تعجب کنید ولی حقیقت دارد، اگر آب کافی مصرف کنید دیگر سردرد، بدن درد، سرگیجه و کمردرد به سراغ تان نخواهد آمد. مصرف آب کافی در طول روز، حتی برای کاهش وزن نیز ضروری است؛ زیرا بدن شما نیاز به آب کافی برای خارج کردن مواد اضافی حاصل از تجزیه چربی های بدن دارد و بدون آن، مواد اضافی داخل بدن تان انباشه خواهد شد و هیچ وقت لاغر نخواهید شد.

با دقت بنوشید

بعد از گذراندن یک روز سخت راحت ترین کار، نوشیدن یک لیوان نوشابه خنک، شربت آماده یا ماءالشعیر یخ زده است؛ اما آیا می دانید که با نوشیدن این مایعات چه مقدار کالری جذب بدن تان می شود؟ بهتر است خودتان در منزل، شربت خاکشیر یا تخم شربتی با شیرینی کم تهیه کرده و در ظرف در بسته داخل یخچال قرار دهید؛ این نوشیدنی های مفید را هر روز برای رفع تشنگی میل کنید.

اجازه وسوسه شدن به خودتان ندهید

همیشه سعی کنید از میزی که روی آن تنقلات و نوشیدنی ها چیده شده اند با فاصله بنشینید تا وسوسه نشوید. از خوردن میان وعده های پرحجم و سنگین خودداری کنید؛ همان طور که از اسم میان وعده مشخص است، بهتر است وعده های تان کوچک و سبک باشند.

سالم بخورید

به دنبال غذاهای فست فودی و آماده نباشید؛ سعی کنید دستور پخت غذاهای سالم را یاد گرفته و از آنها استفاده کنید. میلیون ها دستور پخت برای غذاهای رژیمی در اینترنت وجود دارد، نمی گوییم هر غذای رژیمی را امتحان کنید، ابتدا ببینید کدامیک با ذائقه شما سازگاری دارد؛ سپس آن را برای خودتان درست کنید.

کافی است فقط چند هفته رژیم غذایی سالم را دنبال کنید تا تغییر عالی و بهتر شدن حال تان را حس کنید.

با رعایت این نکته های کاربردی، یک عادت ورزشی-تغذیه ای درست در برنامه روزانه تابستان خود به وجود آورید و از کاهش وزن خود شگفت زده شوید. منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *