تغذیه و تناسب اندامورزشویتامین و مواد معدنی

معرفی‌ ۵ مکمل برتر برای ساخت عضلات در تابستان

در این مقاله به معرفی‌ ۵ مکمل برتر خواهیم پرداخت که می‌توانند شما را در جهت ساخت عضلات شکم شش تکه در این تابستان یاری کنند.

۱) چربی‌ سوز ها

یک مکمل عالی‌ برای شروع میتواند یک چربی‌ سوز با کیفیت بالا باشد.هنگامی که بحث چربی‌ سوز‌ها میشود قطعا نمی‌توان یک مورد از آنها را برای همه مناسب دانست.برای مثال اگر به دنبال کاهش وزن هستید و یک افزایش سطح انرژی قابل توجه نیز می‌خواهید پس باید از یک چربی‌ سوز بر پایه محرک‌ها نظیر کافئین استفاده کنید تا بتوانید یک تمرین پر فشار را انجام دهید.آیا به دنبال چربی‌ سوزی هستید اما همیشه احساس گرسنگی دارید؟ پس باید یک چربی‌ سوزی را انتخاب کنید که دارای سرکوب کننده‌های اشتها در خود باشد تا به این وسیله هوس خوردن شما کاهش یابد و بتوانید نسبت به رژیم خود پایبند بمانید.

آیا نسبت به محرک‌ها حساس هستید؟ پس یک چربی‌ سوز بدون محرک را انتخاب کنید که دارای کافئین یا مواد مشابه آن نباشد.همچنین ایده بسیار خوبی‌ می‌باشد که چربی‌ سوز‌ها را قبل از خوابیدن مصرف کنید.همچنان که به دنبال چربی‌ سوز مناسب خود هستید یادتان نرود که هیچ مکمل معجزه گری وجود ندارد.چربی‌ سوز‌ها تنها میتوانند کار را برای شما هنگام تمرین آسان تر کنند و شما را پایبند به رژیم غذایی حفظ کنند.به منظور کاهش وزن شما باید مقدار زیادی ورزش کنید و از یک برنامه غذایی منسجم و مناسب بهره ببرید!

۲) مکمل‌های قبل از تمرین

مکمل‌های قبل از تمرین و چربی‌ سوز‌ها اغلب دارای مواد تشکیل دهنده یکسانی هستند زیرا هر دوی آنها معمولا به منظور افزایش سطح انرژی طراحی میشوند.تفاوت کلیدی در این است که شما مکمل قبل از تمرینی را انتخاب کنید که بتواند عملکرد تمرینی شما را افزایش دهد و دارای دوز‌های بیشتری از مواد تشکیل دهنده خود نظیر گشاد کننده‌های عروق به منظور افزایش جریان خون و استقامت باشد.مواد رایج تشکیل دهنده مکمل‌های قبل از تمرین عبارتند از :

کافئین : بهبود تمرکز و هوشیاری همراه با افزایش سطح انرژی و بهبود توان خروجی بدن

ال‌ تیروزین : یک آمینو اسید که باعث بهبود تمرکز ذهنی‌، افزایش قدرت و استقامت، تقویت توان و بهبود عملکرد هوازی میشود.

ال‌ سیترولین/سیترولین مالات : ترکیبی‌ یافت شده در هندوانه می‌باشد که میتواند با خستگی‌ مبارزه کند و باعث بهبود استقامت و افزایش دم عضلانی حین انجام تمرینات شود.

بتا آلانین : یک مولکول که باعث پاکسازی اسید لاکتیک میشود و همچنین میتواند باعث بهبود عملکرد شما در انجام تمرینات پر فشار شود و باعث تاخیر در خستگی‌ میشود.

ال‌ آرژنین : آمینو اسیدی می‌باشد که باعث بهبود جریان خون در سراسر بدن شده و میتواند اکسیژن و مواد غذایی بیشتری را به سلول‌های ماهیچه ای انتقال دهد.

همانند چربی‌ سوز ها، مکمل‌های قبل از تمرین نیز منحصر به فرد هستند.برخی‌ از آنها حاوی مقادیر بیشتری از بهبود دهنده ذهنی‌ نظیر نوتروپین هستند در حالی‌ که برخی‌ از آنها حاوی مقادیر بیشتر کافئین یا دیگر محرک‌ها میباشند و برخی‌ نیز کلا بدون محرک هستند.مکملی را که مناسب شما می‌باشد پیدا کنید و خریداری کنید.

۳) پودر پروتئین

به منظور دستیابی به شکم شش تکه قابل قبول ممکن است شما در رژیم غذایی خود مجبور به کاهش مصرف برخی‌ موارد شوید.اما پروتئین قطعا یکی‌ از آن موارد نمیباشد.در حقیقت در این مقطع شاید بیشتر از گذشته نیز به آن نیاز داشته باشید! در دوره کات پروتئین قادر به شروع فرایند عضله‌ سازی، تقویت سرعت متابولیسم و کاهش زمان ریکاوری بین تمرینات می‌باشد.پروتئین همچنین یک ماده غذایی تثبیت کننده سطح گلوکز خون می‌باشد و میتواند باعث کاهش اشتها شود.

هنگامی که به منظور افزایش سرعت چربی‌ سوزی میزان دریافت کالری خود را کاهش میدهید پروتئین همچنین میتواند باعث حفظ عضلات شما شود.این موضوع باعث خواهد شد که شما در حالت استراحت نیز متابولیسم سریع داشته باشید و در مجموع نیز چربی‌ سوزی بیشتری را تجربه کنید.

داشتن عضلات بیشتر همچنین باعث افزایش سطح قدرت شما نیز میشود حتی هنگامی که به اندازه کافی‌ تغذیه ندارید.همه این موارد عالی‌ هستند اما بسیاری از مردم در تامین نیاز روزانه خود به پروتئین عاجز می‌مانند.زیرا یا آنها آنقدر سرشان شلوغ است که نمیتونند وعده‌های غذایی خود را تهیه کنند یا میل به مصرف مقادیر بیشتر مرغ و گوشت را ندارند.پودر‌های پروتئینی این مشکل را حل کرده‌اند.آنها را میتوانید هر زمانی‌ و در هر مکانی که هستید مصرف کنید.تنها کافی‌ است آن را با آب مخلوط کرده، تکان دهید و مصرف کنید.پودر‌های پروتئینی بسیار زود هضم هستند و برای مصرف بعد از تمرین بسیار خوب میباشند.

۴) آمینو اسید ها

برای یک چربی‌ سوزی مناسب دو مورد را باید رعایت کنید.مصرف آب کافی‌ و جلوگیری از ایجاد شرایط کاتابولیک (تجزیه عضلات) تا حد ممکن.آمینو اسید‌ها می‌توانند شما را در این زمینه کمک کنند.سه آمینو اسید شاخه دار لوسین، ایزولوسین و والین میباشند.در فرم مایع یا پودری آنها میتوانند کبد را دور زده و مستقیما وارد سلول‌های ماهیچه ای شوند و باعث افزایش سطح انرژی و کاتابولیسم شوند.افزودن آمینو اسید‌های شاخه دار دارای طعم مناسب به آب میتواند در طول روز هم باعث آبرسانی به بدن و هم باعث افزایش استقامت شما حین تمرینات و در عین حال کاهش درد عضلانی شود.

آمینو اسید‌های شاخه دار مخصوصا در زمان بودن در رژیم نیز مفید هستند.کاهش میزان دریافت کالری میتواند ایجاد شرایط کاتابولیسم را افزایش دهد زیرا در این حالت سوخت کمتری در هنگام انجام تمرینات به شکل قبل یا حتی بهبود آن به بدن می‌رسد.از آنجایی که آمینو اسید‌های شاخه دار میتوانند با کاتبولیسم مقابله کنند مصرف آنها در زمان رژیم بسیار مهم است تا بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مسیر اشتباه (تجزیه عضلات) را طی‌ نکند.

۵) سی‌ ال‌ ای

سی‌ ال‌‌ ای یک مکمل خوب برای افزودن به دوره کات شما می‌باشد.این اسید چرب خاص که به شکل طبیعی در گوشت گاو و محصولات لبنی یافت میشود نشان داده است که میتواند هم باعث تجزیه چربی‌‌ها و هم جلوگیری از تولید مجدد آنها شود که نتیجه این امر کاهش حجم کلی‌ چربی‌‌های بدن می‌باشد.سی‌ ال‌‌ ای همچنین فرض میشود که میتواند باعث افزایش حساسیت سلول‌ها نسبت به جذب انسولین شود پس در این حالت بیشتر کربوهیدراتی که مصرف می‌کنید جذب ماهیچه‌ها خواهند شد و به عنوان انرژی مصرف میشوند و دیگر به عنوان چربی‌ ذخیره نخواهند شد.

منبع : ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *