تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

کالری سوزی بیشتر با راه های عجیب!!

چگونه بدون اینکه عرق کنیم، کالری بسوزانیم؟! اصلاً مگر چنین چیزی ممکن است؟

اگر فکر می کنید غیر ممکن است پس با ما تا انتها همراه باشید…

بوسیدن

ما هیچ وقت بخاطر کالری سوزاندن کسی را نمی بوسیم ولی جالب است بدانید که هر دقیقه بوسیدن ۲ تا ۶ کالری می سوزاند. اگر یک ساعت در روز دیگران را ببوسید حدود ۶۰ کالری خواهید سوزاند. اومممم ماچ!

نوشتن نامه پستی

قطعاً فشار دادن دکمه ارسال ایمیل، کالری سوزی ندارد. اما اگر به شیوه قدیمی نامه ارسال کنید چطور؟ ابتدا باید بنشینید و یک نامه دست نویس تهیه کنید، سپس تمبر را خیس کرده و روی نامه بچسبانید و بعد به  نزدیک ترین صندوق پست محل زندگی تان بروید. حالا تصور کنید مسیر بازگشت تا خانه را نیز بدوید. تحقیقات نیز نشان داده که نامه نوشتن شما و فرزندانتان را باهوش تر می کند.

آدامس جویدن

هرساعت آدامس جویدن ۱۱ کالری خواهد سوزاند، البته دقت کنید که حتماً آدامستان بدون شکر باشد. همچنین آدامس جویدن مانع ریزه خوری در طول روز می شود که خودش یک امتیاز برای لاغری است.

زیر دوش آواز بخوانید

امروزه دیگر همه میدانند که آواز خواندن زیر دوش برای روح و روان فرد مفید است. آواز خواندن زیر دوش باعث ترشح ایندورفین و کاهش کورتیزول موجود درخون می شود ، همچنین استرستان را کمتر می کند. آواز خواندن در حمام سیستم تنفسی و ماهیچه های شکمی را نیز درگیر می کند، شاید باور نکنید ولی هرساعت آواز خواندن داخل حمام ۱۳۶ کالری می سوزاند!

کرفس بخورید

کرفس یکی از سبزیجاتی است که به خاطر کالری بسیار کمی که دارد در بین افرادی که رژیم گرفته اند، پر طرفدار است. می توان گفت کرفس دارای «کالری منفی» است، یعنی مقدار کالری کرفس کمتر از میزان کالری است که باید صرف جویدن آن کنید.

عکس غذا را داخل اینستاگرام بگذارید

نه! اینکه فقط در اینستاگرام بخواهید بچرخید، کالری نمی سوزاند، اما تحقیقات نشان داده ثبت کردن عکس وعده های غذایی مصرفی باعث می شود در طول روز کمتر غذا بخورید.

بی قراری

بی قرار بودن باعث می شود حتی وقتی سرجایتان نشسته اید، ۳۵۰ کالری بیشتر از دیگران بسوزانید. دائماً فرم نشستن تان را عوض کنید، پاهایتان را به زمین بکوبید و دائماً پاهایتان را تکان دهید. شاید بعد از مدتی اعصاب بقیه را بهم بریزد، اما تکنیک خوبی برای بالا بردن سطح متابولیسم شخص است.

آب یخ بنوشید

نوشیدن آب دارای فواید زیادی برای سلامتی است. اما آب سرد برای افزایش متابولیسم بدن تأثیر بسزایی دارد، زیرا بدن سعی می کند تا دمای مایع ورودی را با دمای بدن یکسان کرده و درنتیجه شروع به گرم کردن آب یخ می کند. اگر شما هم در طول روز فقط آب سرد بنوشید، باعث می شود تا ۷۰ کالری بیشتر بسوزانید.

غذایتان را تند کنید

طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی که نصف قاشق چای خوری به غذاهایشان فلفل اضافه می کنند، ۶۰ کالری کمتر از دیگران مصرف می کنند. معمولاً افراد لاغر هندی بخاطر فلفل هندی لاغر هستند، زیرا خوردن فلفل باعث افزایش متابولیسم فرد می شود.

باغبانی

گمان نکنم هیچ کسی بخاطر اینکه لاغر بشود، باغبانی کند. اما شاید باور نکنید ولی هرساعت باغبانی ۲۵۰ کالری می سوزاند. بنظر دیگر وقت آن رسیده که حتی بخاطر لاغرتر شدنتان، در باغچه منزل گل و گیاه بکارید.

مدیتیشن

آیا می توان با یک جا نشستن هم چربی سوزاند؟ اگر می شود، اسم ما را هم برای کلاس ورزش یکجا نشستن بنویسید! باید به شما بگوییم بله با یک جا نشستن هم می شود. زیرا بر طبق مطالعات صورت گرفته داشتن تمرین ذهنی باعث می شود تا دیگر تمایلی به خوردن غذاهای با کالری بالا نداشته باشید.

آشپزی

غذا پختن معمولاً شامل خورد کردن، تکه کردن، مخلوط کردن و سرخ کردن مواد غذایی می شود. اگر ۴۰ دقیقه اینکارها را انجام دهید حدود ۱۲۸ کالری اضافه خواهید سوزاند. این مقدار کالری فقط برای درست کردن غذا بود، وقت سرو کردن غذا حتماً مقدار بیشتری کالری خواهید سوزاند. تازه، تمیز کردن آشپزخانه بعد از آشپزی را نیز فراموش نکنید.

در اتاق سرد خوابیدن

خوابیدن در اتاق سرد می تواند تفاوت جزئی در مقدار کالری مصرفی روزانه تان داشته باشد. بدنتان برای اینکه در سرمای اتاق شما را گرم نگه دارد، حتی در خواب هم کالری می سوزاند.

مشاهده فیلم ترسناک

نه شوخی نمی کنیم: با دیدن یک فیلم ترسناک یک ساعته ۱۱۳ کالری خواهید سوزاند. زیرا دیدن فیلمهای ترسناک باعث ترشح و بالا رفتن سطح آدرنالین در خون شده و همچنین جریان خون را سرعت می بخشد. البته استرس ناشی از نتیجه فیلم هم در لاغر شدن بی تأثیر نیست.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *