داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

دمنوش های گیاهی موثر برای لاغری

دمنوش های گیاهی یکی از شیوه های مصرف گیاهان طبی هستند که مصرفشان از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری کرده یا آن ها را درمان میکند. برخی از این دمنوش ها بدن را پاکسازی می کنند، با افزایش حجم ادرار و دفع باعث بهبود دستگاه گوارش می شوند، قند خون و مقاوت سلول ها به انسولین را کم میکنند و در کاهش وزن و لاغری بسیار موثرند. کافی است آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و به مقدار مناسب مصرف کنید. برای آشنایی با دمنوش های گیاهی برای لاغری ، لطفا با عطارباشی همراه باشید.

دمنوش های گیاهی برای لاغری

دمنوش زنجبیل

یکی از دمنوش های گیاهی برای لاغری است. اگر اضافه وزن دارید و در طول روز فعالیت های بدنی تان کم است، توصیه می کنیم یک فنجان دموش زنجبیل بنوشید. زنجبیل یک چربی سوز طبیعی محسوب می شود و ترکیبات موجود در آن چربی های اضافه ی بدن را از بین می برد.

طرز تهیه: یک لیوان آب را بجوشانید سپس زیر شعله را خاموش و یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه ی رنده شده به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵۵ دقیقه دم بکشد. می توانید برای خوش طعم تر شدن این دمنوش مقداری عسل به نوشیدنی تان اضافه کنید.

دمنوش بابونه

بابونه از قدیمی ترین گیاهان دارویی و سرشار از آنتی اکسیدان های فراوان است که در طب سنتی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. دمنوش این گیاه نیز یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزن و تقویت مغز و اعصاب در روزهای تابستانی است.

طرز تهیه: دو لیوان آب را در یک ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید بجوشد، سپس زیر شعله را خاموش کنید و پنج قاشق چای خوری گل خشک شده ی بابونه، چهار تکه چوب دارچین و یک قاشق چای خوری گل میخک به آن اضافه کنید. در ظرف را ببندید و اجازه دهید جوشانده چند دقیقه بماند و حرارت آن کم شود، سپس یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره عصاره ی لیموترش به آن اضافه کنید. می توانید از تکه های یخ و برش های لیمو برای تزئین جوشانده ی بابونه استفاده کنید.

دمنوش های گیاهی برای لاغری

دمنوش زیره سیاه

مزاج زیره سیاه گرم است و مصرف آن باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن میشود که بر حسب شرایط بدنی افراد اثر این گیاه متفاوت است.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش ۳۰ دقیقه پیش از غذا میل شود.

چای سبز

چای سبز خواصی دارویی زیادی دارد و مصرف متعادل آن در طب سنتی توصیه شده است. این چای منبع آنتی اکسیدان هایی است که باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی بدن می شود. اگر می خواهید با نوشیدنی ای چای لاغر شوید، بهتر است دو ساعت پس از هر وعده ی غذایی یک فنجان از آن میل کنید.

طرز تهیه: یک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد، سپس این دمنوش را صاف کنید و بنوشید.

چای ترش

از دمنوش های گیاهی برای لاغری بوده و اگر می خواهید به شیوه ی طبیعی لاغر شوید، توصیه می کنیم گل های چای ترش را تهیه کنید و دمنوش آن را بنوشید. آنتی اکسیدان های موجود در چای ترش به دفع چربی های اضافه در بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند و یکی از بهترین گیاهان طبیعت برای کاهش وزن و لاغری است.

طرز تهیه: یک لیوان آب را بجوشانید سپس ۱۰ گرم گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. چای را صاف کنید تا آماده ی مصرف شود. به مدت ۱۰۰ روز، دو مرتبه از این چای بنوشید، سپس پنج روز استراحت کنید.

منبع: مجله نیک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *