دسته‌بندی نشده

ناحیه دور چشم را هم ضد آفتاب بزنید!

بسیاری از ما موقع استفاده از کرم ضدآفتاب، ناحیه دور چشم را نادیده می‌گیریم و حتی این کار را برای قسمت‌های دیگر صورت نیز با دقت کافی انجام نمی‌دهیم. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مراقبت از چشم‌ها در مقابل نور خورشید با استفاده از عینک آفتابی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش بدهد.گزارشی از این مطالعه توسط محققان دانشگاه لیورپول در کنفرانس سالانه انجمن متخصصان پوست بریتانیا ارائه شده است.

به‌گفته این محققان، عدم استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از ناحیه چشم ها، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. متخصصان پوست و متخصصان سرطان، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به مردم جهان توصیه می‌کنند که اقدامات لازم را در راستای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست انجام بدهند و کارهایی مانند استفاده از عینک آفتابی و کلاه را زیر نور خورشید جدی بگیرند. عینک آفتابی نه‌تنها از قرنیه چشم محافظت می‌کند، بلکه شانس ابتلا به سرطان پوست در ناحیه پلک‌ها را نیز در افراد مستعد کاهش می‌دهد.

این نکته برای محافظت از کودکان نیز اهمیت خاصی دارد. به‌گفته متخصصان، والدین باید مطمئن شوند که فرزندان‌شان از همان سنین خردسالی زیر نور خورشید حتما از عینک آفتابی استفاده می‌کنند و از این طریق مانع از آسیب‌دیدگی چشم‌ها به‌واسطه تماس با اشعه‌های UV می‌شوند.

 

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *