تغذیه و تناسب اندامورزش

فواید خواب برای عضلات شما در بدنسازی

بعد از یک تغذیه مناسب، مقوله ارزشمند برای ساختن عضلاتی مناسب و حجیم در پروسه خواب شما فراهم می‌شود. مقوله خواب هم در مدت زمان خوابیدن و هم در یک وضعیت خوابیدن کیفی بسیار مهم می باشد، وقتی فردی به خواب می رود در این پروسه، سیستم تنظیم کردن در تست سیستم لیمیبک در مغز اتفاق می‌افتند این حرکت موجب ترشح فئوورو پپتیدها که موجب بازسازی ساختن عضلات می شوند. هورمون رشد در همان ساعت های اولیه خواب اتفاق می افتد. وظیفه تغییر بافت عضلانی و رشد آنها را برعهده دارد. بنابراین، خواب عمیق و طولانی برای شما بسیار مهم است.

اهمیت خواب در بدنسازی

بسیاری از مردم هر دو مقوله خواب را دارند هم طول مدت خواب هم امیر بودن خواب، بنابراین آنها می توانند به نکات بسیار مهمی راجع به عضلاتشان دست یابند.

ملاتونین، در واقع بر کیفیت خواب تاثیر گذار است. خوابی عمیق به بهترین عملکرد در اتاق خواب شما است، باید اتاق تاریک باشد، چون نور به شبکیه چشم شما می تابد و مانع ترشح کامل هورمون ملاتونین می‌شود. برای بسیاری از مردم، که خوب نمی خوابند؛ از مکمل مداحی ملاتونین، ۳۰ دقیقه قبل از خواب استفاده می‌کنند.

در طول شب از خواب خوب و کافی بهره می برند، از دیگر فواید ملاتونین، نقش یک آنتی اکسیدان خوب را نیز دارد؛ به عنوان یک ضد سالخوردگی نیز استفاده می شود، آن هم برای افرادی که دچار مشکلات  SAD (بی‌نظمی‌های مفصلی هستند) می‌باشد. اما با مشکلات مهمی از ملاتونین مواجه هستیم و آن این که بهتر است افرادی که از خواب کافی برخوردارند از مکمل های جانبی برای خواب خود استفاده نکنند.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *