داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان پیش دیابت و دیابت با زردچوبه

مطالعه‌ای جدید که در مجله‌ی American Diabetes Association به چاپ رسیده، نتایجی فوق‌العاده را درباره‌ی خاصیت زردچوبه برای درمان پیش دیابت ارائه داده است. در این مطالعه افرادی که در وضعیت پیش دیابت قرار داشتند به ۲ گروه تقسیم شدند. به گروه اول مکمل‌های زردچوبه داده شد، در حالی که گروه دوم تنها دارونماهایی که شبیه به زردچوبه بودند را دریافت کردند. این مطالعه به مدت ۹ ماه به طول انجامید تا مشخص گردد چند درصد از این افراد به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند.

خاصیت زردچوبه

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» بعد از گذشت ۹ ماه، ۱۶درصد از افرادی که دارونما دریافت کرده بودند به طور کامل به بیماری دیابت مبتلا شدند. اما افرادی که مکمل زردچوبه دریافت کرده بودند هیچکدام به دیابت مبتلا نشدند. زردچوبه به طور چشمگیری بر سطوح قندخون این افراد تاثیر گذاشته و تحمل گلوکز را در آنها بهبود داده بود. همچنین هموگلوبین A۱C و حساسیت به انسولین نیز در این افراد بهبود یافته بود.

آیا زردچوبه برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند هم مفید است؟

مطالعات نشان می‌دهند که خاصیت زردچوبه حتی در شرایطی که به دیابت هم مبتلا شده باشید، برایتان مفید است. در مطالعه‌ی پیش دیابت، میزان مصرف مکمل زردچوبه روزی ¼ فنجان بوده است. اما در مطالعه‌ی مربوط به درمان دیابت با زردچوبه، میزان مصرف تنها یک قاشق چای‌خوری می‌باشد.

نکته‌ی جالب در این مطالعات، نقش چربی در جریان خون می‌باشد که برای افزایش مقاومت در برابر انسولین و در نهایت دیابت نوع ۲ مهم است. چربی شروع به تجمع در سلول‌های عضلانی کرده و التهاب ناشی از آن در سیگنال‌های مربوط به انسولین اختلال ایجاد می‌کند. زردچوبه به کاهش سطوح چربی‌ها در خون کمک کرده و بعنوان نوعی داروی ضد دیابتی عمل می‌کند.

کلام آخر

اگر در وضعیت پیش دیابت قرار دارید، اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی ایده‌ی بسیار خوبی است. مهم است که متوجه شوید پیش دیابت خود به تنهایی یک بیماری محسوب می‌شود و در صورت عدم درمان، می‌تواند خطر مرگ، سرطان، بیماری قلبی و نابینایی را افزایش دهد. پس حتما همین امروز با رعایت توصیه‌های لازم حتما برای درمان این عارضه اقدام کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *