طرزتهیه فریتاتا صبحانه حتما امتحان کنید - مجله سلامتی عطارباشی

طرزتهیه فریتاتا صبحانه حتما امتحان کنید

صبح خود را با یک صبحانه پرانرژی و سالم شروع کنید: تخم مرغ، پروتئین مورد نیازتان را تامین می کند و سبزیجات نیز طعمی فوق العاده به غذایتان می دهند. می توانید از خود خلاقیت به خرج دهید و انواع ادویه های مورد علاقه تان را به این دستور پخت اضافه کنید تا بیشتر از این صبحانه دلچسب لذت ببرید.

مواد لازم فریتاتا صبحانه

۲ قاشق چای خوری روغن کانولا
۲ فنجان پیاز که به صورت عمودی برش خورده باشند.
۴ فنجان برگ اسفناج
۸ عدد تخم مرغ بزرگ که کمی هم زده شده باشند.
یک چهارم قاشق چای خوری نمک
یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
سه چهارم فنجان پنیر سوئیسی ( یا پنیز پیتزا )

روش پخت فریتاتا صبحانه

فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۴ درجه سانتی گراد گرم کنید.
یک ماهی تابه که بتوان در فر هم از آن استفاده کرد را روی شعله با حرارت متوسط گرم کنید. روغن را اضافه کنید، تکانش دهید تا ماهی تابه چرب شود. پیاز را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود آن را تفت دهید. اسفناج را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه بپزیدش.
تخم مرغ، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. میکس تخم مرغ را روی سبزیجاتی که در ماهی تابه است بریزید. آنقدر بپزید تا لبه های تخم مرغ به مرز آماده شدن برسند، چیزی حدود ۲ دقیقه. به آرامی لبه ی میکس تخم مرغ را بلند کنید و ماهی تابه را خم کنید تا قسمت های نپخته میکس تخم مرغ با ماهی تابه تماس پیدا کنند. ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که مطمئن شوید کاملا آماده شده است به پختن ادامه دهید. پنیر را روی محتویات ماهی تابه بریزید.
ماهی تابه را به مدت ۸ دقیقه یا تا زمانی که مرکزش آماده شود در فر قرار دهید. سپس بلافاصله فریتاتا را به یک ظرف مخصوص سرو انتقال دهید و به ۶ قسمت مساوی برش دهید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۶ وعده می باشد. هر وعده شامل یک برش از این غذا است.
مدت زمانی که برای آماده کردن مواد نیاز دارید، ۸ دقیقه است و در کل تا آماده شدن غذا ۳۲ دقیقه وقت می برد.
اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.
کالری: ۱۸۵
کالری از چربی در یک وعده: ۰/۰ درصد
چربی در یک وعده: ۱۲٫۲ گرم
چربی اشباع در یک وعده: ۴٫۸
چربی غیر اشباع در یک وعده: ۳٫۹ گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۲ گرم
کربوهیدرات در یک وعده: ۶٫۶ گرم
فیر در یک وعده: ۱٫۴ گرم
کلسترول در یک وعده: ۲۹۵ میلی گرم
آهن در یک وعده: ۱٫۹ میلی گرم
سدیم در یک وعده: ۲۴۶ میلی گرم
کلسیم در یک وعده: ۱۶۸ میلی گرم

منبع: سلامت نیوز

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *