دستور تهیه خوراک کدو غذایی ساده و رژیمی - مجله سلامتی عطارباشی

دستور تهیه خوراک کدو غذایی ساده و رژیمی

کدو ارزش غذایی بالایی دارد. ویتامین b1، b2 بدن را تا حد زیادی تامین می‌کند. سبب تقویت چشم می‌شود. بدن را در برابر سرطان روده بزرگ و ام اس محافظ می‌کند. خاصیت ضد پیری دارد. در رژیم‌های لاغری بسیار استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو

١ قاشق چای‌خورى روغن

١ عدد کدو بزرگ خرد شده

١ عدد پیاز متوسط خرد شده

١ عدد فلفل دلمه‌اى قرمز، خرد شده

٢ عدد تخم مرغ زده شده

١ فنجان گوجه تازه رنده شده

طرز تهیه خوراک کدو

روغن را در ماهیتابه حرارت داده، کدوها را سرخ کرده، پیاز و فلفل را اضافه می‌کنیم، به مدت ۵ دقیقه مخلوط را سرخ کرده، تخم مرغ‌هاى زده شده را در وسط ماهیتابه ریخته، وقتى تخم‌مرغ‌ها سفت شدند، گوجه را اضافه می‌کنیم و سپس کل مواد را هم زده و به مدت ١٠ دقیقه می‌پزیم. نوش جان و لذت ببرید!

خواص مواد غذایی اصلی

کدو ارزش غذایی بالایی دارد. ویتامین B1 ، B2 بدن را تا حد زیادی تامین می‌کند. سبب تقویت چشم می‌شود. بدن را در برابر سرطان روده بزرگ و ام اس محافظ می‌کند. خاصیت ضد پیری دارد. در رژیم‌های لاغری بسیار استفاده می‌شود

منبع: سلامت نیوز


نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *