داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های درمانی طب سنتی برای چشم عفونی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی از خواب بیدار می شوید، با چشم عفونی روبرو شده احساس کنید چشم های تان به هم چسبیده اند و به سختی باز می شوند. قی کردن چشم ها پس از بیدار شدن از خواب یا گریه کردن طبیعی است، اما اگر این عارضه به مدت طولانی ادامه داشته باشد.، یک بیماری چشمی شناخته می شود. به عبارت دیگر، ترشحات زرد رنگ در گوشه داخلی چشم یک علامت هشداردهنده از سیستم ایمنی بدن در مورد بروز بیماری های چشمی است. با عطارباشی همراه شوید تا با نسخه های درمانی این بیماری آشنا شوید.

چشم عفونی

دلایل قی کردن چشم

در طب مدرن دلیل ترشح زرد رنگ چشم (قی کردن چشم) را وجود اجسام خارجی در چشم مانند ذرات کوچک فلزات، گرد و غبار یا شن، بسته شدن مجرای اشکی، عفونت پلک و التهاب مژه ها، التهاب ملتحمه چشم، عفونت ویروسی یا باکتریایی چشم، مواد آرایشی یا حساسیت زا مثل گرده گیاهان یا آلودگی هوا، کلر آب استخر، خشکی چشم در اثر وزش باد و سرماخوردگی می دانند.

طب سنتی چه می گوید؟

در منابع طب سنتی دلیل قی کردن غیر طبیعی چشم ها (ترشحات چشم) را، عفونت چشم بر اساس تماس با منابع آلودگی آورده اند. برخی متخصصان طب سنتی نیز معتقدند ترشحات چشم ناشی از فضولات مغز است.

نسخه های درمانی چشم عفونی

* هر روز چشم تان را با آب جوشیده و ولرم بشویید یا با یک پارچه نخی تمیز که در آب گرم خیس و آب آن گرفته شده است، به آرامی قی چشم را پاک کنید.

* یک قاشق چای خوری گل بنفشه، گیاه ناخنک و گل بابونه را با دو استکان آب بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی بماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای خوری از آن، چشم تان را سه بار در روز بشویید.

* بابونه شیرازی را بجوشانید، دستمال تمیزی را در آن بزنید و روی چشم قرار دهید. روزی یک بار این کمپرس را انجام دهید.

* برای بهبود قی چشم، هر شب، یک لیوان دم کرده اسطوخودوس میل کنید.

چرا چشم نوزادان قی می کند؟

قی کردن چشم ها فقط مختص بزرگسالان نیست و در نوزادان نیز بسیار دیده می شود. به اعتقاد متخصصان طب سنتی علت اصلی قی کردن چشم نوزاد، بسته بودن مجرای اشکی چشم است، البته آلودگی محیط نیز می تواند در این زمینه موثر باشد، عفونت چشم نوزاد را نیز می توان با روش طبیعی درمان کرد. درمان عفونت چشم نوزاد دو مرحله است، یکی درمان عفونت چشم نوزاد و دیگری باز کردن مجرای اشکی او، به منظور درمان طبیعی عفونت چشم نوزاد مراحل زیر را انجام دهید:

* مقداری شهد عسل طبیعی را در یک استکان تمیز بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا آب و عسل مخلوط شوند، سپس اجازه دهید این محلول تا خنک شود شهد عسل باید کاملا صاف بوده و مواد زائد نداشته باشد.

* اگر پلک نوزاد چسبیده و باز نمی شود، مقداری پنبه را به آب عسل آغشته و چشم نوزاد را با آن تمیز کنید تا عفونت و مواد زائد موجود در چشم از بین برود. سعی کنید تمیز کردن چشم نوزاد را از گوشه داخلی چشم (نزدیک بینی) به طرف گوشه بیرونی آن انجام دهید.

* اگر عفونت باعث بسته شدن چشم نشده است، مقداری از آب و عسل را با یک قاشق تمیز از طرف گوشه داخلی چشم نوزاد (نزدیک بینی) به طرف گوشه دیگر چشم نوزاد و داخل آن بریزید. برای اینکه آب عسل داخل گوش نوزاد نریزد، یک تکه پارچه تمیز را در گوشه بیرونی چشم نگه دارید، سپس چشم نوزاد را با آب عسل بشویید.

* شیر مادر نیز بهترین تمیز کننده چشم نوزادان است، مادر می تواند مقداری از شیر خود را در یک قاشق مرباخوری بریزد و با آن چشم نوزاد خود را بشوید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *