آشپزیغذای ایرانی و محلی

طرز تهیه پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون ریش شده

رشته پلو یکی از آن غذاهای خوش طعم است که معمولا برای ایام نوروز پخته می‌شود البته این بار این غذا را می‌توان برای ایام تابستان هم امتحان کرد.

مواد لازم برای پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون ریش شده :

 برنج ۳ پیمانه
رشته پلویی   ۱ پیمانه
گوشت بوقلمون چند تکه
پیاز  ۱ عدد
زردچوبه، نمک و فلفل و زعفران به مقدار لازم
زرشک مقداری
رب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون ریش شده :

ابتدا پیاز را رنده یا ریز خرد کنید داخل تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید پیاز و زردچوبه، نمک و فلفل را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود بعد گوشت بوقلمون را اضافه کنید سپس یک لیوان آب اضافه کنید حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید بپزد بعد از پخت کافی گوشت را ریش ریش کنید و با پیاز و کمی رب و زعفران دم کرده همه را سرخ کنید و در آخر هم زرشک را اضافه کنید.

از نیم ساعت قبل برنج را خیس دهید داخل قابلمه آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس برنج را اضافه کرده و پس از اینکه برنج کمی نرم شد آبکشی کنید.

برای ته دیگ یک پیمانه رشته را جداگانه داخل کمی آب ۵ دقیقه حرارت بدهید کمی که نرم شد کف قابلمه را کمی روغن بریزید مثل ته دیگ بریزید و دو قاشق زعفران روی آن بریزید بعد برنج را روی ته دیگ بریزید حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار کند سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشد.

منبع: پارس ناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *