سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

مزایا و معایب جراحی زیبایی با اندوسکوپ چیست ؟

تغییرات زیاد وزن ، نحوه زندگی شخصی ، مسائل ژنتیکی ، استرس ، سیگار و تماس طولانی مدت با آفتاب و اشعه ماورا بنفش ، نقش مهمی در پدیده ی پیر شدن نسوج صورت ایفا می کند .

مزایا و معایب جراحی زیبایی با اندوسکوپ چیست ؟

روش های جراحی مختلفی برای اصلاح چین ها و افت بافت های صورت و پیشانی وجود دارد ولی از آنجا که اولین و بیشترین تغییرات ناشی از پدیده افزایش سن در قسمت میانی چهره است ، در بسیاری از موارد بدون نیاز به برش های وسیع در نواحی پیشانی و صورت می توان برای جوان سازی قابل ملاحظه در چهره اقدام کرد .
پس از سالها استفاده موفقیت آمیز از اندسکوپ در درمان بیماری های مختلف ریه ، سینوس ، کلیه ، دستگاه گوارش و کیسه صفرا با عوارض بسیار کم ، امروزه جراحی های زیبایی صورت با اندوسکوپ از شایع ترین و جدیدترین فناوری های موجود برای بهبود اثر افزایش سن بر چهره در اروپا و امریکاست .
جراحی جوان سازی چهره با اندوسکوپ یکی از مدرن ترین روش های زیباسازی چهره است که با تلفیق دانش و هنر جراحی پلاستیک صورت و آخرین و جدید ترین تکنولوژی های موجود ، با کمترین برش ها و صدمه های غیر ضروری توانایی ایجاد زیباترین نتایج را دارد .

مقاله مرتبط : روش های محبوب جراحی زیبایی

 مزایای جوان سازی با اندوسکوپ چیست ؟

  • زیباسازی بسیار موثر صورت با برش های کوچک حدود یک سانتی متر بدون برش های وسیع قدیمی .
  • طول درمان کوتاه تر و عوارض جانبی بسیار کمتر .
  • احتمال آسیب بسیار کم اعصاب صورت نسبت به جراحی های باز .
  • برش های مورد استفاده در این روش جراحی به کمک اندوسکوپ ( دوربین ) نه تنها بسیار کوچک اند ، بلکه معمولا در نواحی ای مانند پشت موی سر و زیر لبهستند .
  • اغلب بیماران می توانند پس از حدود دو هفته به محیط کاری خود باز گردند .
  • معمولا یکبار انجام می شود و نتایج برای سال پایدار خواهد بود .

معایب جوان سازی با اندوسکوپ چیست ؟

در صورتی که این کار را فرد متبحری انجام دهد بسیار بی خطر است . مثل تمام جراحی ها ، خطرهای انجام آن به دست فرد غیر آشنا با این روش ، آسیب به اعصاب حسی و حرکتی پیشانی ، برگشت سریع و آسیب های مغزی است .

لیفت ابرو و پیشانی با اندوسکوپ

نگاه خسته و غمگین ، یکی از مشخصه های افت ابرو ها به خصوص در قسمت خارجی و دم آن است . این مشکل اغلب در سنین بالا بروز می کند ، اما به علل مسائل ژنتیکی در برخی جوانان مشاهده می شود .گاهی هم ایجاد خطوط عرضی فراوان و عمیق می تواند ناشی از تلاش غیرارادی فرد برای بالا کشیدن ابروهای افتاده خود باشد .

جراحی لیفت ابرو می تواند باعث بازگشت جوانی و شادابی چهره مخصوصا قسمت بالایی صورت و نگاه فرد شود . با این جراحی می توان همزمان به اصلاح خطوط اخم بین ابرها هم اقدام کرد .
در زمان مشاوره ، جراح با توجه به اندازه چشم ، شکل پلک ها و محل ابروها نسبت به لبه بالایی استخوانی چشم ها ، درباره ی لزوم و تعیین مقدار لازم لیفت ابروتصمیم می گیرد .

روش های جراحی قبلی ، خشن و شامل یک برش عرضی بزرگ همراه با برداشتن پوست سر بود ، اما امروز به علت باقی گذاشتن جوشگاه وسیع در محل جراحی و نداشتن قابلیت انجام آن در بسیاری از آقایان منسوخ شده و لیفت هایی با کمک دوربین و اندوسکوپ با برش های کوچک و با نتایج بسیار بهتر جایگزین آن شده است . در حال حاضر برترین ، ماندگارترین و بهترین نوع جراحی برای بالا کشیدن ابرو و پیشانی در جهان ، لیفت با اندوسکوپ است . سایر روش ها یا دارای آثار تخریبی و جوشگاه زیاد هستند یا اثر موقت و گذرا دارند .

طی این جراحی بافت پیشانی با کمک دوربین های ظریف و ویژه از روی استخوان سر ، آزاد و در ناحیه بالاتری با پیچ ها و منگنه های خاص ، مرتب ثابت می شود .خطوط اخم هم همزمان تضعیف و اصلاح می شوند . برای جوان سازی ناحیه بالایی صورت نیز گاهی انجام همزمان جراحی پلک و لیفت ابرو لازم خواهد بود . این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد و حدود یک ساعت طول خواهد کشید .

پس ازجراحی با اندوسکوپ ، چه مواردی را رعایت کنیم ؟

پس از جراحی زیبایی با اندسکوپ و لیفت ابرو ، منگنه و پیچ های طبی پس از ۷ تا ۱۰ روز بدون درد خاصی باز می شود .طی این مدت فرد می تواند به راحتی حمامکند . استفاده از این وسایل به بهبود بهتر محل های کوچک برش و صدمه به ریشه های مو کمک بسیاری می کند . خیلی وقت ها بعد از این عمل تورم و کبودی در نواحی پیشانی و اطراف چشم ها ایجا می شود که طی ۷ تا ۱۰ روز از بین می رود . درد خفیف و سردرد نیز گاهی چند روز وجود خواهد داشت که پزشک برای بهبود آن انتی بیوتیک و استامینوفن تجویز می کند اما باید از خوردن اسپرین و ترکیبات مشابه پرهیز شود .

در هفته های اول پس از جراحی در برخی بیماران ممکن است اشکال موقتی در بستن کامل چشم ها وجود داشته باشد که در این صورت پماد های چشمی مخصوص و قطره اشک مصنوعی تجویز خواهد شد .پس از چند ماه ابروها در وضعیت طبیعی و نمایی خوب باقی خواهد ماند . بی حسی یا اشکال حرکتی در ناحیه پیشانی در برخی از افراد به دنبال جراحی ابرو وجود خواهد داشت . البته این اثر موقت است و ظرف چند هفته تا چند ماه بهبود می یابد .

در لیفت اندوسکوپ ریزش مو و جوشگاه در محل های برش کم و نامحسوس خواهد بود .

 

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *