تغذیه و تناسب اندامورزش

مقابله با چین و چروک با تمرینات ورزشی ساده

اگر وقت ندارید…

انعطاف پذیری عضلات صورت، موجب ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت می شود. ورزش های مربوط به صورت همچون ورزش پلک بالایی و پایینی، ورزش بالای لب و گردن موجب سفت شدن ماهیچه های صورت و کاهش چین و چروک های آن خواهند شد.

انعطاف پذیری عضلات صورت موجب ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت می شود. در مطالعه ای که بر روی گروه کوچکی از زنان ۳۵ تا ۵۸ ساله انجام شد، نشان داده شد افرادی که هفته ای دو بار ورزش های صورت را انجام می دهند، پس از ۸ هفته، پوست صورتشان سفت تر خواهد شد. این ورزش ها برای صورت همانند بادی بیلدینگ هستند که موجب سفت شدن ماهیچه های صورت و کاهش چین و چروک های آن خواهند شد. این حرکات را در سه ست و برای دو بار در روز انجام دهید.

ورزش پلک بالایی

انگشت اشاره ی خود را روی قسمت خارجی گوشه ی چشم ها و انگشت وسط را بر روی مرکز ابروها قرار دهید. این قسمت ها را به آرامی به سمت بالا بکشید، اما به سمت پایین نگاه کنید. سپس چشمان خود را روی هم فشار دهید تا ماهیچه های دور کاسه ی چشمتان به کار بیفتد.

ورزش پلک پایینی

انگشت اشاره را روی گوشه ی خارجی چشم ها و انگشت وسط را در اطراف گوشه ی داخلی چشم ها قرار دهید. انگشتان خود را به آرامی روی این نطقه فشار دهید و در حالیکه به سمت بالا نگاه می کنید، چشمان خود را ببندید.

ورزش پلک بالایی و پایینی

انگشت شصت و اشاره ی خود را به هم برسانید و با آنها یک دوربین دو چشمی به دور چشم ها ایجاد کنید (همانند شکل). به آرامی انگشت اشاره و شصت را بلند و دایره ها را بزرگ تر کنید. در حالیکه انگشتان خود را روی پوست قرار داده اید، پلک پایین را به هم فشار دهید.

ورزش بالای لب

با انگشت اشاره و شصت خود شکل V را تشکیل دهید و آنها را در گوشه ی بالایی لب ها بگذارید. انگشتان دست دیگر را نیز به همین شکل در آورید و روی دست پیشین بگذارید. به بالا نگاه کنید و سعی کنید با لبخند به نوک انگشتان خود فشار وارد کنید.

گردن

یکی از دستان خود را زیر گردن قرار دهید و تمام انگشت ها به جز شصت را به هم نزدیک کنید. دست دیگر را نیز روی آن دست قرار دهید. چانه ی خود را به سمت بالا ببرید ولی با دست ها قفسه ی سینه را به سمت پایین بکشید. با لب های بسته لبخند بزنید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *