داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان فوری یبوست با گیاهان دارویی

یبوست مشکلی است که اغلب افراد علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی آن ندارند و به همین منظور برخی مواقع ممکن است برای درمان آن اقدامی نکنند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی بهترین خوراکی‌ها برای درمان فوری یبوست بپردازیم.

درمان فوری یبوست

غلات

به گزارش گیاه یاب به نقل از «مانیدبادی‌گرین» غلات گزینه‌ای بسیار خوب برای صبحانه می‌باشند. غلات ساده‌ی بدون شکر و مواد افزودنی تهیه کنید. نصف فنجان غلات ساده حاوی ۴۴گرم فیبر بوده که برای درمان فوری یبوست مفید می‌باشد.

توت‌ها

تمشک، بلوبری، زغال اخته و… . این میوه‌ها فیبر مورد نیاز بدن را تامین کرده و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بی‌نظیری هستند.

چای سبز

علاوه بر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بسیار قدرتمند، کافئین طبیعی موجود در چای سبز نیز بسیار برای بدن مفید است. چای سبز انتخابی عالی برای تامین آب بدن بوده که خود برای درمان یبوست بسیار کلیدی می‌باشد.

لوبیا

لوبیا برای قلبتان مفید است و همچنین برای بهبود فعالیت‌های روده موثر می‌باشد. نصف فنجان لوبیای سیاه تقریبا حاوی ۱۵گرم فیبر بوده و همچنین مقدار مناسبی پروتئین را در خود جای داده‌اند.

بذر کتان

تنها یک قاشق‌غذاخوری از بذر کتان حدود ۳گرم فیبر دارد. می‌توانید این دانه‌ها را به راحتی به کاسه‌ی غلات و یا اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید.

آب

تامین آب مورد نیاز بدن نقش مهمی را در برطرف کردن مشکلات مختلفی ایفا می‌کند که یبوست یکی از آنهاست. برای درمان فوری یبوست و همچنین اطمینان از عملکرد مناسب روده‌ها، حتما در طول روز به اندازه‌ی لازم آب مصرف کنید.

گلابی

این میوه نیز منبع خوبی از فیبر می‌باشد. حتما گلابی را با پوست مصرف کنید تا هم فیبر محلول و هم فیبر غیرمحلول را دریافت کنید. فیبر محلول در قسمت داخلی و گوشت میوه‌ی گلابی بوده و نوع نامحلول آن در قسمت پوست می‌باشد.

ذرت بوداده

ذرت بوداده یا همان پاپ کورن منبع خوبی از فیبر بوده و همچنین یک خوراکی لذیذ و کم‌کالری می‌باشد. سعی کنید ذرت بوداده را خودتان در خانه تهیه کنید، زیرا محصولاتی که فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند اغلب دارای مقدار زیادی از کره، نمک و افزودنی‌های مضر هستند.

مغزهای خوراکی

بادام، پسته، گردو و سایر مغزها منابع بسیار خوبی از فیبر بوده و می‌توانید از آنها بعنوان خوراکی‌های سالم و مقوی استفاده کنید.

سبزیجات

سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده، کالری بسیار کمی داشته و همچنین سرشار از فیبر هستند. یکی از فواید سبزی‌ها نیز آبدار بودن آنهاست که به تامین آب بدن و در نهایت درمان یبوست کمک می‌کند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *