تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

معرفی ۵ ورزش فوق العاده برای کاهش وزن

امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش های موثر کاهش وزن هستند. چاقی و اضافه وزن از مشکل‌‌هایی است که افراد زیادی با آن روبه رو هستند. روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد، البته همگی آنها اصولی و درست نیستند. همواره رژیم کم‌کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم، کلید رهایی از چاقی معرفی شده است.

زمانی که کالری خروجی، بیشتر از کالری ورودی باشد، وزن تان کم خواهد شد. البته رژیم غذایی، هورمون ها و شرایط جسمی و محیطی نیز بی تأثیر نبوده و گاهی نقش جدی ایفا می کنند.

چگونه ورزش باعث کاهش وزن می شود؟

به طور کلی، هرگونه فعالیت بدنی که می تواند موجب کالری سوزی شود، کاهش وزن را در پی خواهد داشت. در ادامه، بهترین ورزشها را بررسی خواهیم کرد. ورزش، به دو صورت موجب کاهش وزن می شود: ورزش هوازی و ورزش بی هوازی.

ورزش هوازی

در هنگام انجام تمرین های هوازی، سیستم تنفسی، وظیفه تأمین اکسیژن بدن را برعهده دارد. در ۲۰ دقیقه اول شروع ورزش، بدن از کربوهیدرات ذخیره شده در بدن (گلیکوژن) برای تأمین سوخت مورد نیاز خود استفاده می کند.

بعد از ۲۰ دقیقه، بدن از چربی ذخیره شده برای تأمین نیروی مورد نیاز عضلات و بدن استفاده می کند. تمرین های ایروبیک (هوازی) شامل حرکت های آهنگینی می شود که طیف گسترده ای از عضلات را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه درگیر می کند. ورزشهای هوازی شامل دویدن، قدم زدن سرعتی، دوچرخه سواری، رقص و قایقرانی می شود.

ورزش بی‌هوازی

برخلاف ورزش های هوازی، ورزش های بی هوازی انرژی خودشان را از راه عضلات به دست می آورند. همچنین ورزشهای بی هوازی را بیشتر از ۲ یا سه دقیقه نمی توانید ادامه دهید؛ که این گونه تمرین ها شامل دویدن سرعتی، پرش ارتفاع، شیرجه و تمرین های تناوبی شدت بالا می شود.

بهترین ورزش برای کاهش وزن

هیچ ورزش خاصی نیست که درباره آن بگوییم بی شک این بهترین ورزش برای کاهش وزن است. هرکدام از ورزشها خاصیت مخصوص به خود را در کاهش وزن دارد؛ اما دقت داشته باشید که در هنگام انجام ورزش کفش مناسب بپوشید. اگر دنبال پیشنهاد برای ورزش های مناسب کاهش وزن هستید ما ورزش های زیر را به شما معرفی خواهیم کرد:

کراس فیت

کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومتی، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری، کتل بلز، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است.

ورزش‌های بی‌هوازی

ورزش های بی هوازی، تأثیر بسیاری در کاهش وزن دارند؛ اما بهتر است این گونه ورزش ها را به صورت روزانه و منظم انجام دهید.

فعالیت‌های خارج از منزل

همیشه نباید فقط داخل منزل ورزش کرد؛ گاهی وقت ها به بیرون از منزل بروید و در پارک یا خیابان ورزش کنید.

ورزش یوگا

انجام ورزش یوگا تاثیر ذهنی و جسمی بسیاری دارد. تنها با انجام ۲۰ دقیقه ورزش یوگا، هم می توانید انعطاف پذیری و قدرت عضلات تان را افزایش دهید و هم وزن کم کنید.

ورزش‌های ۱۰ دقیقه‌ای

اگر شما هم زمان کافی برای ورزش کردن ندارید، بهتر است بدون اینکه نگران وقت تان باشید؛ از ورزشهای ۱۰ دقیقه ای موجود استفاده کنید؛ پیشنهاد ما ورزش ۱۰ دقیقه ای پایین تنه است.

فیتامین امیدوار است که شما با انجام این تمرین ها، در کنار دستیابی به نشاط و تندرستی، به وزن ایده آل خود نیز برسید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *