عطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

معرفی معجون های انرژی زا در طب سنتی

برای افزایش انرژی بدن نیازی نیست به سمت داروهای مضر و یا نوشابه‌های انرژی زا خطرناک بروید. بسیاری از مواد غذایی طبیعی وجود دارند که می‌توانند تقویت‌کننده انرژی باشند و هیچگونه عوارضی هم ندارند. در ادامه به همراه پژوهشگر طب سنتی به بررسی این موضوع و معرفی چند معجون انرژی زا طبیعی خواهیم پرداخت. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

معجون انرژی زا

سید مهدی میرغضنفری متخصص فیزیولوژی، پژوهشگر طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر حفظ پرهیز و کم خوری پس از ماه رمضان، بیان کرد: در واقع با اتمام ماه رمضان تمامی مواد زائد از بدن دفع می شود که احساس سبکی و سرحالی از جمله نشانه های این سم زدایی محسوب می شود.

وی گفت: البته در بسیاری از افراد به علت سبک غلط زندگی و تغذیه اشتباه نه تنها مواد اضافی و زائد از بدن دفع نمی شوند بلکه پس از ماه مبارک رمضان سموم در کبد، احشاء داخلی و سایر نقاط بدن تجمع می کنند که احساس سنگینی و سستی مهم ترین علامت آن است، اما به طور کلی انجام چند اقدام ساده همه قوای از دست رفته بدن ظرف یک الی چند روز پس از ماه رمضان باز می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به چند نسخه کلی معجون انرژی زا و در واقع شارژ مجدد بدن پس از ماه رمضان، تصریح کرد: این نسخه برای تمامی افراد با هر نوع مزاجی مناسب است، بنابراین توصیه می شود که پس از ماه رمضان، روزانه هر یک الی ۲ساعت یک عدد مغز بادام کاملا جوییده و خورده شود.

وی ادامه داد: حریره و شیره بادام خام کاملا جویده و یا کوبیده شده نسخه ای مناسب برای تمام مزاج ها است و با مصرف صحیح آن، بدن دوباره شارژ می شود، افرادی که سوء هاضمه دارند نیز می توانند ۲ الی چهار ساعت بادام را خیسانده و پوست نازک رویی مغز را جدا کرده و میل کنند.

این متخصص فیزیولوژی و پژوهشگر طب سنتی، افزود: افرادی که نمی توانند بادام خام را بجوند می توانند آن را میکس یا چرخ کنند و با کمی شکر قهوه ای یا عسل میل کنند که در این صورت این بادام شیره دار مخزنی از انرژی برای افراد می شود.

میر غضنفری همچنین در خصوص تهیه حریره بادام گفت: بادام خام کوبیده شده را باید در حرارت غیر مستقیم قرار داد تا کمی غلیظ شده و حریره آن به دست آید، این حریره با ذره ای شکر قهوه ای و یا عسل انرژی زیادی دارد و باید اندازه نصف قاشق مربا خوری هر ۲ الی سه ساعت یک بار میل شود.

معجون انرژی زا

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به مصرف چند عصاره طبیعی خانگی برای ساخت معجون انرژی زای قوی پس از ماه رمضان، تاکید کرد: مصرف آب سیب و آب انگور شیرین یا ملس طبیعی یکی از بهترین گزینه ها برای بازیابی قوای بدن محسوب می شود.

وی ادامه داد: افرادی که از بیماری نفخ رنج می برند می توانند در صورت امکان کمی شکر قهوه ای را به یک لیوان آب سیب اضافه کرده و ۱۰ الی ۱۲ ساعت آن را به شیوه بن ماری ( حرارت غیر مستقیم با بخار آب) آرام آرام غلیظ شده و هر چهار ساعت یک قاشق چای خوری میل کنند، این نسخه به عنوان بهترین عصاره انرژی زا برای تمامی معده ها و مزاج ها حتی برای کودکان نیز سازگار و موثر است.

میرغضنفری اضهار کرد: شیره انگور و یا شیره توت طبیعی نیز از دیگر گزینه های بسیار مفید و بهتر برای بازیابی انرژی از دست رفته بدن پس از ماه مبارک رمضان است که می توان یک قاشق غذاخوری از آن را در آب سیب طبیعی مخلوط و میل کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *