داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

بررسی خواص گلاب برای پوست

گلاب از معروف‌ترین عصاره‌‌های گیاهی است که موارد مصرف فراوانی دارد. از کاربردهای آشپزی گرفته تا خواص درمانی و نسخه‌های طب سنتی. یکی از فواید بی‌نظیر گلاب برای تقویت و تضمین سلامت پوست می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از گلاب به درمان بسیاری از عارضه‌های پوستی پرداخته و زیبایی و شادابی را به پوست‌تان هدیه دهید. در این نوشتار به بررسی چند خاصیت گلاب برای پوست می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

خاصیت گلاب

خاصیت گلاب برای پوست خشک

گلاب یک تونر (مایع آرایشی برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ آن) خوب، به ویژه برای پوست های خشک است. این محصول می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین، گلاب با احیای pH پوست به حفظ ظاهر شاداب و جوان آن کمک می کند.

-دو قاشق غذاخوری گلاب را در یک بطری اسپری بریزید.

-یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید.

-بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

-تونر را به آرامی روی صورت خود اسپری کنید، پیش از این که از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

-یک بار در روز از این ترکیب استفاده کنید.

-باقیمانده محلول را می توانید به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

تسکین تحریک و سوزش پوست

اگر به واسطه شرایطی مانند اگزما، درماتیت یا روزاسه با سوزش و تحریک پوست خود مواجه شده اید، گلاب می تواند تسکین فوری برای آن فراهم کند.

گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند. همچنین، این محصول به عنوان یک پاک کننده خوب برای از بین بردن روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند، عمل می کند.

مقداری گلاب را روی مقداری پنبه ریخته و آن را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته پوست بمالید.

اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را شستشو دهید.

این کار را روزی یک بار انجام دهید.

خاصیت گلاب برای درمان آکنه

از گلاب می توان برای درمان آکنه نیز استفاده کرد. این محصول به پاکسازی منافذ، کنترل روغن اضافی و حتی پیشگیری از طغیان ناگهانی آکنه کمک می کند. همچنین، گلاب به بهبودی زخم های آکنه کمک می کند.

گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند که برای پیشگیری از آکنه اهمیت دارد.

برای استفاده روزانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.

این ترکیب را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته گذاشته و اجازه دهید ۳۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با آب تمیز موضع را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

برای استفاده هفتگی، مقدار کافی از گلاب را به یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس سبز اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب صورت خود را شستشو دهید.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

خاصیت گلاب

خاصیت گلاب برای پاشنه ترک خورده

در شرایطی که خاصیت گلاب به تنهایی نمی تواند ترک پاشنه را درمان کند، ترکیب کلاسیک آن با گلیسیرین می تواند درمان خانگی موثری برای ترک های پاشنه پا باشد.

گلیسیرین پوست پا را نرم می کند و گلاب ویتامین های A، B۳، C، D، و E و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را برای پوست فراهم می کند.

به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید.

این ترکیب را پیش از خواب روی پاشنه ها و کف پای خود بمالید.

صبح روز بعد پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

این کار تا زمانی که نیاز است، تکرار کنید.

نرم و صورتی کردن لب ها

دیگر نیازی نیست لب های رنگ و رو رفته خود را زیر پوشش رژ لب پنهان کنید زیرا با استفاده از گلاب نرمی و رنگ صورتی زیبایی به آنها می بخشید.

مقداری گلاب را هر روز پیش از خواب روی لب های خود بمالید.

برای کمی رنگ بیشتر، یک ریشه چغندر را به تکه های کوچک برش زده و آنها را در برابر نور خورشید خشک کنید. این تکه ها را آسیاب کرده تا پودری یکدست شکل بگیرد. اندکی از این پودر را با مقدار کافی گلاب ترکیب کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب های خود قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم آنها را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

پاک کننده طبیعی آرایش

باقی ماندن آرایش برای مدتی طولانی روی صورت می تواند به پوست آسیب وارد کند. به جای صرف هزینه زیاد برای خرید پاک کننده های آرایش، شما می توانید از گلاب استفاده کنید.

گلاب یک پاک کننده آرایش طبیعی خوب برای انواع مختلف پوست است. همچنین، این محصول به پاکسازی پوست و حفظ سلامت و ظاهر درخشان آن کمک می کند.

مقداری پنبه را در گلاب خالص فرو ببرید و سپس از آن به آرامی برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید. در صورت نیاز، پنبه اضافی برای خیس کردن در گلاب استفاده کنید.

از این پاک کننده آرایش طبیعی هر روز پیش از خواب استفاده کنید.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *