بارداریسلامتینکات سلامتی

افراد حامل هموفیلی قبل از اقدام به بارداری بخوانند!

افرادی که حامل ژن معیوب بیماری هموفیلی هستند باید پیش از بارداری، مشاوره ژنتیک انجام دهند و از خطرات تولد یک نوزاد مبتلا به هموفیلی حتی با وجود بارداری برنامه‌ریزی شده آگاه شوند. اگر بارداری ناخواسته رخ بدهد به محض مشکوک شدن به بارداری، باید به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند. در این مورد، متخصص زنان باید به صورت نزدیک با تیم پزشکی مرکز هموفیلی همکاری کند و در طول بارداری و زایمان بیمار را تحت نظر و مراقبت قرار دهد تا پیچیدگی‌های بارداری برای مادر و نوزاد به حداقل برسد.

بیشتر افراد حامل این بیماری، بارداری‌های نرمال و بدون خونریزی دارند. از آنجایی که در دوران بارداری سطح فاکتور هشت در خون به صورت چشمگیری بالا می‌رود، خطر خونریزی در افراد حامل هموفیلی نوع A کاهش می‌یابد. اما سطح فاکتور نه در خون، به صورت چشمگیر تغییری نمی‌کند. تا کنون مدرکی دال بر افزایش احتمال خطر سقط در افراد حامل هموفیلی، گزارش نشده است.

در سه ماهه سوم بارداری، سطح فاکتورهای خون باید آزمایش شوند زیرا در این زمان، فاکتورها در بالاترین میزان خود هستند. اگر سطح فاکتورهای خونی پایین باشد، اقدامات لازم باید در طول زایمان انجام شود تا خطر خونریزی بیش از اندازه کاهش یابد.

پیش از اقدام به بارداری، افراد حامل هموفیلی، نیاز به اطلاعات دقیق و واضحی نسبت به این بیماری دارند:

– شانس انتقال هموفیلی به کودک. افراد حامل هموفیلی، ۵۰ درصد شانس انتقال این ناهنجاری به کودکشان را دارند.

– عواقب انتقال هموفیلی به نوزاد دختر و پسر

– راه درمان هموفیلی چیست، چه مراقبت‌هایی لازم است و هزینه آن چقدر است؟

– بارداری و زایمان چگونه باید مدیریت شوند تا خطری مادر و کودک را تهدید نکند؟

 

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *