داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

بررسی ۷ خاصیت جعفری

جعفری گیاهی مدیترانه‌ای است که می‌تواند بشقاب غذای شما را خوش‌رنگ و جذاب‌تر کند. اما این مطلب درباره‌ی زیبایی جعفری نیست. این گیاه پرخاصیت بیش از ۲۰۰۰ سال است که وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی ۷ خاصیت جعفری می‌پردازیم.

خاصیت جعفری

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» جعفری حتی در مقادیر کم هم سرشار از ویتامین‌ است. تنها دو قاشق غذاخوری از جعفری، ۲درصد از نیاز روزانه‌ی کلسیم، آهن و فولات بدن را تامین می‌کند. این مقدار همچنین ۱۲درصد از ویتامین آ، ۱۵۰درصد از ویتامین کا و ۱۶۶درصد از ویتامین ث مورد نیازتان را تامین می‌کند.

بهبود تغذیه

ویتامین کا موجود در جعفری برای سلامت استخوان‌ها مفید بوده و ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را تضمین می‌کند. جعفری همچنین منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن می‌باشد که نوعی آنتی‌اکسیدان بوده و از بدن در مقابل آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

پیشگیری از سنگ کلیه

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف جعفری می‌تواند برای سلامت و عملکرد کلیه‌ها مفید باشد. محققین در پژوهش‌های خود بر روی حیوانات دریافتند که مصرف جعفری به شکسته شدن سنگ‌های کلیه کمک می‌کند.

کاهنده‌ی درد مفاصل

مصرف جعفری می‌تواند درد مفاصل را کاهش دهد. این خاصیت بدلیل وجود ترکیبات ضدالتهابی در این گیاه می‌باشد.

خاصیت جعفری برای مبارزه با خستگی

از آنجایی که جعفری سرشار از آهن بوده، برای بیماران مبتلا به کم‌خونی بسیار مفید می‌باشد.همانطور که اشاره کردیم تنها ۲ قاشق غذاخوری از جعفری می‌تواند ۲ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به آهن را تامین کند.

گیاه ضدسرطان

جعفری سرشار از ترکیبات ضدسرطان است. مطالعات اولیه نشان می‌دهند که مصرف جعفری حتی می‌تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که جعفری به ۴ روش با سرطان مبارزه می‌کند: این گیاه همانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کند. جعفری از DNA در مقابل آسیب‌های محافظت کرده و از تکثیر و جابه‌جایی سلول‌های سرطانی در بدن پیشگیری می‌کند.

پیشگیری و درمان دیابت

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مواد غذایی سرشار از میریستین می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۲۶درصد در افراد کاهش دهد. جعفری یکی از بهترین منابع طبیعی میریستین میباشد. در هر ۱۰۰گرم از گیاه جعفری، حدودا ۸ میلی‌گرم از این ماده‌ی مغذی وجود دارد.

تقویت کلی سلامت

چای جعفری به آرام شدن عضلات گرفته کمک کرده و برای عملکرد هضم مفید است.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *