داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

بهترین گیاهان دارویی برای هضم سریع غذا

سوءهاضمه می‌تواند مشکل‌ساز باشد و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار دهد. ضعیف بودن سیستم هضم بدن می‌تواند مشکلاتی نظیر تجمع گاز زیاد، سیری بیش از حد، معده‌ی اسیدی و اسهال را به وجود آورد. خبر خوب این است که اغلب مشکلات گوارشی و هضمی را می‌توان با استفاده از گیاهان دارویی برطرف کرد. در ادامه بهترین گیاهان برای هضم سریع غذا را معرفی می‌کنیم.

برای هضم سریع غذا

زنجبیل

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» زنجبیل قرن‌هاست که برای تسکین سوءهاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این ادویه می‌تواند برای درمان تهوع و استفراغ مفید باشد. برخلاف داروهای مصنوعی و شیمیایی، مصرف زنجبیل باعث خواب آلودگی نشده و عوارض جانبی ندارد.

زنجبیل تازه را هنگام آشپزی به غذای خود اضافه کنید و یا پودر آن را بر روی غذای خود بپاشید.

بابونه

این گیاه پرخاصیت حاوی ترکیبات ضدالتهابی و ضداسپاسم قوی می‌باشد که می‌تواند مشکلات شایع گوارشی را بهبود ببخشد. از مشکلاتی که بابونه می‌تواند در درمان آنها موثر باشید می‌توان به این موارد اشاره کرد: نفخ، درد معده، سوزش سردل و حالت تهوع. همچنین خوب است بدانید که بابونه برای بهبود اضطراب نیز مفید است.

می‌توانید از مکمل و کپسول‌های بابونه زیر نظر متخصص استفاده کنید و یا از چای بابونه لذت ببرید.

قاصدک

مطالعات نشان می‌دهند که برگ‌ها و ریشه‌ی قاصدک بسیار برای هضم مفید بوده و اشتها را تحریک می‌کنند. قاصدک همچنین به افزایش ترشح اسید معده و صفرا کمک می‌کند که در بهبود هضم غذا موثر هستند.

این گیاه دارویی حاوی مواد مغذی‌ای است که به پاکسازی کبد کمک کرده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشند. برگ‌ها یا ریشه‌ی قاصدک را به آب اضافه کرده و با آنها چای درست کنید. همچنین می‌توانید برگ‌های تازه‌ی این گیاه را به سالاد اضافه کنید.

نعناع

مطالعه‌ای نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر با مصرف کپسول‌های روغن نعناع، ۴۰درصد کاهش درد در ناحیه‌ی شکم و ۵۰درصد کاهش نفخ را تجربه کردند. نعناع را می‌توانید به صورت کپسول مصرف کرده و یا چای کیسه‌ای آن را تهیه کنید.

فرنجمشک

این گیاه دارویی معروف به تقویت‌کننده‌ی هضم است. فرنجمشک حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی بوده که به کاهش نفخ، درد شکم و تجمع گاز کمک می‌کند. برای لذت بردن از فواید این گیاه کافی است که چای آن را تهیه کرده و نوش جان کنید.

برای هضم سریع غذا سیر بخورید

آیا می‌دانستید که سیر می‌تواند انگل‌های روده را از بین ببرد؟ سیر همچنین به درمان مشکلات گوارشی مانند کولیت و اسهال کمک می‌کند. از دیگر فواید مصرف سیر می‌توان به این موارد اشاره کرد: گردش خون بهتر، بهبود سلامت پوست، کاهش سطوح کلسترول.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *