تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

برنامه ورزش و چربی‌سوزی در ماه مبارک رمضان ویژه بانوان

با یک برنامه غذایی و برنامه ورزشی درست، در ماه رمضان چربی سوزی داشته باشید. این ماه، فرصتی عالی است تا قوی‌تر شوید و چربی بدنتان را کاهش دهید.

در ماه رمضان سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهید. با یک برنامه هدفمند ورزشی می‌توانید بدون رفتن به باشگاه و بدون نیاز به ابزاری خاص، با صرف حداکثر ۲۰ دقیقه زمان در منزل، چربی سوزی و تناسب اندام داشته باشد.

انجام ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز بدن را آسان می‌کند. ورزش علاوه بر تاثیر فوق العاده بر توانایی های بدنی، سهم بسیاری در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌ های ذهنی دارد.

ورزشهای کم شدت

برای جلوگیری از ضعف بدنی در این ماه، از انجام حرکتهای سنگین ورزشی دوری کنید. فعالیت زیاد، باعث از دست دادن انرژی و افزایش تعریق بسیار در روز می شود؛ که این مشکل سبب تشنگی بسیار و افت فشارخون خواهد شد.

با انجام ورزشهای کم شدت، می‌توانید برای تمام ساعت روزه داری، انرژی خود را حفظ کنید. اگر همیشه با شدت بالا می‌دویدید، آن را با یک پیاده‌روی سریع جایگزین کنید. زمان انجام ورزش را با توجه به توانایی بدنی خود کاهش دهید.

اهمیت انجام فعالیتهای بدنی

در ماه رمضان حتما ورزش را ادامه دهید. انجام فعالیتهای بدنی، نقش مهمی در حفظ سلامت و تناسب اندام دارد که نباید فراموش کنید. داشتن ۲۰ دقیقه فعالیت هم کمک زیادی به حفظ سلامت و تناسب اندام می‌کند و باعث می شود بعد از ماه رمضان، برگشت به برنامه ورزشی برای شما آسان شود.

انتخاب زمان مناسب برای ورزش

انتخاب زمان ورزش بستگی به انرژی شما دارد؛ پس هر زمان که فکر می کردید انرژی و توان لازم را دارید ورزش کنید. هر زمان که شما بتوانید بدون لطمه به روزه ورزش انجام دهید، همان زمان مناسب خواهد بود.

پیشنهاد می شود که ۲۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و پیش از خوردن سحری ورزش کنید. بعضی از افراد هم ترجیح می دهند که بعد از افطار ورزش کنند؛ اما فراموش نکنید که بلافاصله بعد از خوردن غذا نباید ورزش کرد.

انتخاب ورزش مناسب

بهترین ورزشها در ماه رمضان، پیاده روی، دوی آرام، دوی استقامت، شنا و دوچرخه سواری و در کل ورزش‌های هوازی و تفریحی بعد از خوردن افطار است؛ زیرا از گرفتگی عضلات شما جلوگیری می کند؛ همچنین باعث افزایش گردش خون شده و اکسیژن و خون بیشتری به مغز می‌رساند.

با انجام این نوع ورزشها نشاط، شادابی و روحیه مثبت را به خود هدیه دهید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *