تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

بهترین برنامه برای ریکاوری سریعتر بدن

برای بازیابی و ریکاوری سریعتر چه مکملهایی را باید مصرف کنیم؟ درست است که انجام تمرینهای سنگین در باشگاه باعث افزایش حجم و قویتر شدن عضلاتتان خواهد شد؛ اما قطعاً این تمرینها بدن درد نیز به دنبال خواهد داشت. با استفاده از مکملهای مناسب می توانید این دردها را کاهش داده و خود را با سرعت بیشتری برای تمرین بعدی تان آماده کنید؛ حتی ممکن است باعث شود تا کمی بیشتر از قبل چربی بسوزانید.

همه ما با دردهای عضلانی و گرفتگی بدن بعد از آخرین روز باشگاه آشنایی داریم؛ خصوصا اگر تمرینهای سنگینی را انجام داده باشیم. تغذیه، خواب کافی و برنامه ورزشی مناسب می تواند از این دردهای عضلانی جلوگیری کند.

در ادامه به معرفی مکمل هایی خواهیم پرداخت که به کاهش این دردهای عضلانی کمک نموده و باعث می شوند که همیشه تمرینهای تان را بدون زحمت ادامه دهید. هرچقدر زودتر بدنتان ریکاوری شود، سریعتر به برنامه ورزشی تان باز خواهید گشت.

آمینو اسید شاخه دار

تنها یک علت برای توضیح آمینو اسید شاخه دار (BCAA) در تمامی مکملهای مخصوص ریکاوری بعد از ورزش وجود دارد؛ که آن وجود پروتئینهایی مانند والین، لوسین و ایزولوسین است که درد عضلانی را کاهش داده و برای عضلات اهمیت بسیاری دارد.

هدف تمرینهای سخت، ورزیده کردن بافت عضلانی است تا بزرگتر و قویتر شوند. مصرف ۵ گرم BCAA دوز اعلام شده جهانی است و می توانید آن را قبل، وسط یا بعد از تمرین یا حتی در طول روز مصرف کنید. نسبت BCAAها باید ۱:۱:۲( لوسین: ایزولوسین:والین) باشد.

روغن ماهی

روغن ماهی یکی از مفیدترین مکملهای موجود در بازار است؛ که هم برای سلامت قلب و تعادل وزن مفید است. روغن ماهی راهی هوشمندانه برای افزایش سطح سلامتی بدن بوده و حتی زمانی که می‌خواهید بدنتان را بعد از ورزش ریکاوری کنید، این مکمل طبیعی شما را ناامید نخواهد کرد و قطعاً فواید آن را پس از ورزش خواهید دید.

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری EPA و DHA است؛ همچنین خواص ضد التهابی دارد که از گرفتگی عضلات پس از ورزش نیز جلوگیری می کند.

طبق تحقیق انجام گرفته کسانی که از مکمل روغن ماهی بعد از تمرین ورزشی استفاده کرده بودند، درد کمتر و تورم عضلانی کمتری نسبت به سایرین داشتند.

این نتایج به علت تاثیر روغن ماهی برای تقویت غشای سلولی و کاهش استرس اکسیداتیو، حاصل می شود.

مصرف روزانه ۱ گرم روغن ماهی سلامت قلبی و عروقیتان را تضمین خواهد کرد؛ اگر می خواهید از دردهای عضلانی پس از ورزش رها شوید، مصرف ۲ گرم روغن ماهی را به شما پیشنهاد می کنیم.

ال کارنتین- ال تارتارات

ال کارنتین و ال تارتارات به عنوان چربی سوز شناخته شده، امروزه ال کارنتین به عنوان یکی از مهمترین مکملها برای ریکاوری ورزشها معرفی شده است.

این مکمل میزان تجمع آمونیاک را کاهش داده و هنگام انجام حرکتهای ورزشی، به جریان خون در بدن را سرعت می بخشد؛ همچنین پس از پایان تمرینهای ورزشی، ال کارنتین فرآیند بازسازی بافتها را بهبود می بخشد.

طبق پژوهشهای انجام گرفته، ورزشکارانی که ۲ گرم ال کارنتین به صورت روزانه و به مدت سه هفته مصرف کردند، پس از پایان تمرینهای اسکات، با آسیب بافتی و درد عضلانی کمتری مواجه شدند.

بر اساس تحقیقی دیگر، زنان و مردان میانسالی که مکمل ال کارنتین مصرف کرده بودند، آسیب عضلانی و درد کمتری نسبت به دیگران داشتند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *