داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

آلوئه ورا و ۱۰ کاری که می‌توانید با آن انجام دهید

اگر هنوز هم نمیدانید آلوئه ورا چه گیاه شگفت انگیزی است پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله «خواص آلوئه ورا» را مطالعه کنید و سپس کاربرهای این گیاه بی‌نظیر را بررسی کنید.

مراقبت کننده جادویی از پوست:

مادر شما زمانی که برگ آلوئه ورا را جدا می کرد و عصاره آن را بر روی جای سوختگی می‌گذاشت هدف خوبی از اینکار داشت. مطالعات متعددی بر روی گیاه آلوئه ورا انجام شده است. بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند زخم‌های کوچک را سریع تر از سایر روش‌های درمانی بهبود ببخشد. این گیاه خاصیت آنتی باکتریایی دارد و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که می‌تواند اگزما و سایر بیماری‌های پوستی را بهبود ببخشد. متخصصان زیبایی از ژل الوئه ورا برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم۱۰ کاربرد موثر آلوئه ورا برای بهبود سلامت بدن را با هم مرور کنیم.

آلوئه ورا به عنوان پاک کننده آرایش:

آلوئه ورا به عنوان پاک کننده آرایش

شما باید آرایش خود را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید. اما بیشتر پاک کننده ها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که پوست را بسیار خشک می کند. شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را روی پنبه بریزید و با آن آرایش خود را پاک نمایید. این یک روش ساده و موثر است.

آلوئه ورا به عنوان کرم اصلاح:

بازار پر از کرم‌هایی است که برای اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آلوئه ورا خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند سطح لغزنده ای بر روی پوست ایجاد نماید. همین امر به شما کمک می‌کند اصلاح بهتری داشته باشید و بعد از اصلاح پوستتان مرطوب باقی بماند. شما می‌توانید ژل الوئه ورا را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید یا آن را با سایر مواد طبیعی ترکیب نمایید.

اگر دوست داشتید می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

یک سوم پیمانه ژل الوئه ورا، یک چهارم پیمانه صابون، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک چهارم پیمانه آب گرم، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و ۵ قطره روغن اکالیپتوس را در یک ظرف ترکیب کنید. قبل از مصرف خوب آن را تکان دهید. شما می‌توانید این ترکیب را به مدت شش ماه در یخچال نگهداری نمایید.

آلوئه ورا به عنوان ماده تسکین دهنده:

آلوئه ورا به عنوان ماده تسکین دهنده

جایخی را بردارید و آن را با ژل آلوئه ورا پر کنید. حالا این جایخی را در یخچال بگذارید. این ماده شگفت انگیز بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آفتاب سوختگی، نیش حشرات و حتی پسوریازیس می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آلوئه ورا برای شستشوی صورت:

شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری شیر بادام، یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه ترکیب کنید و صورت خود را با آن بشویید. اجازه دهید قبل از شستشو چند دقیقه بر روی پوست باقی بماند. از آنجایی که مواد معدنی موجود در آلوئه ورا خاصیت آنتی باکتریایی دارند این ترکیب برای پوست‌های حساس بسیار عالی است. اگر به ماده ضد پیری نیاز دارید این ترکیب را امتحان کنید. یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری از روغن نارگیل طبیعی ترکیب کنید و با آن پوست خود را ماساژ دهید.

آلوئه ورا به عنوان لایه بردار پوست:

آلوئه ورا به عنوان لایه بردار پوست

لایه برداری اگرچه خوشایند بیشتر افراد نیست اما می‌تواند برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست به شما کمک کند. آلوئه ورا یک پایه خوب برای تهیه اسکراب های خانگی است که اغلب به نرم تر شدن پوست و اکسیژن رسانی به سلول‌ها کمک می کند. این ماده می‌تواند بافت‌ها را تقویت کند و بر انعطاف پذیری آن بیفزاید. یک دوم پیمانه آلوئه ورا را با کمی شکر قهوه ای یا جوش شیرین ترکیب کنید. این ماده را روی پوست قرار دهید و سپس دوش بگیرید.

آلوئه ورا برای بوی بد دهان:

آلوئه ورا برای بوی بد دهان

اگر شما نیز از بوی بد دهان رنج می برید بهتر است آلوئه ورا را امتحان کنید. در این شرایط یک چهارم پیمانه آلوئه ورا را در یک دوم پیمانه آب ترکیب کنید و بنوشید. آلوئه ورا حاوی ترکیبات ضد التهابی است.

آلوئه ورا به عنوان کرم شب:

آلوئه ورا به عنوان کرم شب

اگر دوست دارید صورتتان زیبایی بیشتری داشته باشد بهتر است آب آلوئه ورا را با کمی خیار و نصف سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و یکماسک صورت عالی برای شب ایجاد نمایید.

آلوئه ورا به عنوان ژل ابرو:

آلوئه ورا به عنوان ژل ابرو

همه ما دوست داریم ابروهای پرپشتی داشته باشیم. کمی آلوئه ورا را بر روی ابروهای خود قرار دهید. همچنین می‌توانید آلوئه ورا و روغن کرچک را با هم ترکیب کنید. این ترکیب به رشد سریع ابروها کمک می‌کند.

آلوئه ورا برای پاهای خشک و ترک خورده:

آلوئه ورا برای پاهای خشک و ترک خورده

شما می‌توانید از آلوئه ورا در تهیه یک ترکیب عالی برای پاهای خشک و ترک خورده استفاده کنید. کافیست یک دوم پیمانه جوی دوسر، یک دوم پیمانه آرد ذرت، چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک دوم پیمانه لوسیون بدن را با هم ترکیب کنید. آن را بر روی پاهای خود بکشید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا به عنوان ضدعفونی کننده دست:

یک دوم پیمانه ژل آلوئه ورا، یک چهارم پیمانه الکل و ۲۰ قطره روغن دلخواه خود را با هم ترکیب کنید. الکل می‌تواند با میکروب ها مبارزه کند و آلوئه ورا تسکین دهنده پوست است. این ترکیب را روی دست بزنید و از آن استفاده نمایید.

منبع: مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *