داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش‌های طبیعی و ساده‌ برای تنظیم قند خون در بدن

افراد زیادی در سراسر جهان از چاقی و دیابت رنج می‌برند، از این جهت بسیار مهم است که بدانید غذاهای مصرفی‌تان چه تاثیری بر قند خون بدن دارند. بالا و پایین بودن قند خون می‌تواند مشکل‌ساز باشد، کاهش حساسیت به انسولین، نوسانات خلقی، استرس، سردرد و مهالود بودن ذهن از مشکلاتی هستند که می‌توانند ناشی از بالا یا پایین بودن قند خون باشند. خوشبختانه روش‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارند که به تنظیم قند خون در بدن کمک می‌کنند.

تنظیم قند خون در بدن

به اندازه‌ی کافی چربی دریافت کنید

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» چربی سرعت جذب قند را در جریان خون کم کرده و از نوسانات قند خون پیشگیری می‌کند. بسیاری از افراد از چربی می‌ترسند، اما باید بدانید که مصرف چربی‌های سالم به اندازه‌ی کافی شما را چاق نمی‌کند. چربی به بدن شما کمک می‌کند تا زمان بیشتری احساس سیری کند و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

بهترین منابع طبیعی چربی‌های سالم عبارتند از: روغن نارگیل، دانه‌های چیا، آجیل، زرده تخم‌مرغ.

دائما غذا نخورید

خوردن تعداد زیادی از وعده‌های کوچک غذایی می‌تواند سیگنال‌های گرسنگی طبیعی بدن را مختل کند. به جای اینکه خودتان را هر چند ساعت یکبار مجبور به غذا خوردن کنید، بهتر است هر وقت احساس گرسنگی کردید، به سراغ غذا بروید.

پروتئین بخورید

همانند چربی، پروتئین نیز سرعت جذب قند را در بدن کاهش می‌دهد. اگر یک خوراکی شیرین و پُرشکر مصرف کردید (مثل کیک)، بهتر است برای کاهش جذب قند آن در کنارش از یک غذای سرشار از پروتئین مانند ماست یونانی، لوبیا یا عدس استفاده کنید.

از سبزی‌های ریشه‌ای و میوه‌ها لذت ببرید

سبزی‌های ریشه‌ای و میوه‌ها منابعی عالی از کربوهیدرات‌ها هستند. مصرف غذاهایی مانند سیب‌زمینی شیرین و سیب برای سیستم هضم و تنظیم قند خون در بدن عالی هستند. این مواد غذایی بعلت داشتن فیبر، به کاهش سرعت جذب قند در خون کمک می‌کنند و سطح قند خون را متعادل نگه می‌دارند. یادتان باشید که سبزیجات و میوه‌ها را به طور متعادل و درکنار پروتئین و چربی‌های سالم مصرف کنید.

خوب بخوابید

تنظیم قند خون در بدن و داشتن وزنی مناسب تنها با تغذیه‌ی شما در ارتباط نیست. مطالعات نشان می‌دهند که خواب ضعیف و بدون کیفیت می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و چاقی را افزایش دهد. کم خوابی سطح هورمون لپتین (هورمون مسئول سیری) را تحت تاثیر قرار داده و همچنین حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد. سعی کنید شب‌ها ۷ تا ۹ ساعت بخوابید و لوازم الکترونیکی را یک ساعت قبل از خوابیدن خاموش کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *