داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

دمنوش های گیاهی برای داشتن خوابی راحت و آرام

خواب آرام از اصول زندگی سالم است. ورزش کردن، تغذیه‌ی سالم و خواب خوب از مواردی هستند که می‌توانند وضعیت سلامتی و تندرستی شما را بهبود ببخشند. اما بسیاری از افراد از داشتن خواب آرام شبانه محروم هستند. استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات دیگر سبب می‌شوند تا نتوانید با خیال راحت به خواب بروید. در این نوشتار قصد داریم دمنوش‌های گیاهی را معرفی کنیم که به شما کمک می‌کنند تا خواب خوبی داشته باشید. لطفا با عطارباشی  همراه بمانید.

خواب آرام

دمنوش گل بابونه و بهار نارنج

بی شک بیش از هزاران نوع دمنوش در جهان توسط افراد مختلف به ثبت رسیده که بسیاری ازآنها دارای عطر و طعم بی نظیر هستند اما در این میان نیز بیش از هزاران سال است که دمنوش های گیاهی و سنتی با حفظ جایگاه ویژه خود در بین مردم جهان خواص درمانی بی نظیر را هم به همگان هدیه کرده اند.

شاید شما هم به دنبال دمنوشی با عطر،طعم و خواص درمانی بسیاری باشید که پیشنهاد ما به شما این است که دمنوش گل بابونه و بهار نارنج را استفاده کنید.

خواص

تقویت و آرام بخشی به اعصاب، تقویت قلب و ایجاد خواب آرام ، مفید در تقویت حافظه، کاهش استرس، افزایش اشتها،درمان ورم روده و معده، افزایش شیر مادر، تسکین سردرد های میگرن، تسکین دردهای خانم‌ها، کاهش عوارض یائسگی، دردهای عضلانی، دفع سنگ های کلیه و مثانه و درمان کم خونی از جمله خواص این دمنوش ترکیبی به حساب می آید.

طرز تهیه

گل بابونه   ۲ قاشق غذا خوری

بهار نارنج   یک قاشق غذاخوری

عسل      ۲ قاشق مربا خوری درهر لیوان

آب جوش   چهار لیوان

گل بابونه و بهار نارنج را به همراه آب جوش در قوری چینی بریزید و آن را روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان و یک فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن اضافه کنید تا کاملا عسل در این دمنوش حل شود و آن را میل کنید.

خواب آرام

دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

گل گاو زبان گیاهی علفی و یک ساله است که ارزش دارویی دارد و ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتی متر هم می‌رسد، همچنین ساقه آن شیاردار و خاردار است.

برگ‌های این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است و گل‌های آن به رنگ سفید، آبی و بنفش دیده می‌شود، همچنین این گیاه غنی از منابع اسیدهای چرب اصلی به شمار می‌رود.

سنبل الطیب گیاهی است که بوته استوار و چند ساله دارد و دارای ریشه کوتاه با ارتفاع بین ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است که به دلیل جذب گربه به سمت خود، به نام علف گربه شناخته می‌شود.

گل‌های سنبل الطیب به رنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است و قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از ۳ سال عمر دارد استفاده می‌شود.

خواص

این دمنوش ترکیبی خاصیت آرامش بخش و خواب آور دارد و از جمله خواص دیگر آن می‌توان به پایین آورنده فشار خون، از بین برندگی سنگ‌های کلیه، رفع تنگی نفس، از بین بردن سرفه، تقیوت کننده معده، ضد سردرد و آرامش بخش اشاره کرد.

این دمنوش باعث از بین بردن اسپاسم، تشنج، صرع، صفرا و وسواس نیز می‌شود.

موارد منع مصرف

اگر داروی اعصاب مصرف می‌کنید باید برای نوشیدن این دمنوش با پزشک مشورت کنید همچنین مصرف‌ای دمنوش در دوران بارداری و برای کودکان نیز توصیه نمی‌شود.

طرز تهیه

برای ترکیب گل گاو زبان و سنبل الطیب به نسبت ۴ به ۱ این دو گیاه را در یک قوری بریزید و آب با دمای ۸۰ درجه به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد که در آحر پیشنهاد می‌کنیم در هنگام دم کردن یک عدد لیمو عمانی داخل آن بیندازید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *