سلامتیسلامتی مو

آیا تراشیدن مو عامل ضخیم تر شدن آنها می شود؟

واقعیت آن است که موهای شما بافت مرده هستند و تراشیدن آنها بر بافت زنده ی ریشه ی مو تاثیری ندارد. در واقع فولیکول مو در عمق پوست واقع شده است و شیو کردن از ساقه موها را کوتاه می کند. این موضوع طی چندین مطالعه بررسی شده است و به اثبات رسیده است که تراشیدن مو بر قطر و میزان رشد مو هیچ تاثیری ندارد.

علت این تصور آن است که وقتی مو به طور طبیعی رشد می کند و از پوست بیرون می آید در قسمت انتها تیز و باریک می شود اما هنگام تراشیدن مو موها در زاویه منفرجه قطع می شوند و در نتیجه ضخیم تر و حتی تیره تر به نظر می رسند.بدیهی است که میزان ضخامت مو را اندازه ی فولیکول آن تعیین می کند و رنگ مو نیز به میزان ملانوسیت های مو و فولیکول بستگی دارد.با وجود این که شیو کردن موها را ضخیم تر و تیره تر نمی کند اما وجود حالتی مثل ته ریش مردانه در ساق و بدن خانم ها اغلب چیزی است که مورد پسند خانم ها نیست.

برای این که بعد از تراشیدن مو پوستی نرم و لطیف داشته باشید به این نکات توجه کنید:

۱- از تیغ تیز و تمیز استفاده کنید. حتما تیغ های کند را دور بریزید.
۲- از کرم یا ژل های روان کننده جهت شیو کردن استفاده کنید.
۳- برای برداشتن لایه مرده پوست بین جلسات شیو کردن لایه برداری ملایمی انجام دهید.
۴- بعد از حمام از لوسیون بدن استفاده کنید تا پوست را نرم و لطیف کند.
از بین روش های دیگر برداشتن موها، بند و موم با توجه به این که مو را از ریشه در می آورد مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.اگر می خواهید نگرانی تان در مورد موهای زائد به طور دائمی از بین برود از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *