داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

تقویت حافظه با راهکارهای طب سنتی

خرداد ماه زمان شروع امتحان های مدرسه و دانشگاه است، این درحالی است که دانش آموزان و دانشجویان بسیاری به دلایل مختلف دچار ضعف حافظه و کاهش انرژی برای درس خواندن می شوند. از نظر طب سنتی ایران، طبیعت گرم برخی از گیاهان دارویی کمک زیادی به تحریک مغز و قوای فکری می کند، بنابراین اگر می خواهید فرزند شما روزهای امتحان را با موفقیت بگذراند باید با روشهای تقویت حافظه با طب سنتی آشنا شوید. با عطارباشی همراه باشید.

تقویت حافظه با طب سنتی

دلایل ضعف حافظه

دانش آموزانی که مواد غذایی با طبع سرد مانند ماست و ترشی مصرف می کنند، دچار افزایش خلط بلغم و سردی و رطوبت زیاد در بدن و مغز شده، در نتیجه دچار ضعف حافظه می شوند.

*کم خونی از مهمترین دلایل ضعف حافظه و عدم تمرکز است. این درحالی است که متاسفانه بسیاری از دانش آموزان به خصوص دختران در دوره نوجوانی مبتلا به کم خونی بدون نشانه هستند.

*وقتی ذهن شما در آرامش نسبی باشد، می تواند مسائل مختلف را بخاطر بسپارد. بنابراین استرس و اضطراب باعث عدم  تمرکز و یادگیری می شود.

*مغز انسان در زمان خواب تمام مواردی که برای یادآوری نیاز است را مرتب و طبقه بندی می کند. پس اگر فرزند شما دچار اختلالات خواب باشد، ممکن است که قدرت یادگیری و حافظه اش ضعیف شود.

تقویت حافظه با طب سنتی

بادام

بادام از بهترین مواد طبیعی برای تقویت مغز و سلول های دستگاه اعصاب مرکزی است. این دانه گیاهی فسفر، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، آهن، ویتامین نیاسین، مواد نشاسته ای و مقداری قند دارد و چند عدد آن می تواند یک میان وعده مغذی برای فرزند شما باشد.

انجیر

انجیر یکی از مواد غذایی مفید برای بدن و سلول های مغزی است، زیرا دارای درصد بالایی قند طبیعی و ویتامین های A B C و مواد معدنی مثل آهن، برم، منگنز، گوگرد است، به همین دلیل باید آن را در برنامه غذایی دانش آموزان قرار داد.

زعفران

زعفران طبیعتی گرم دارد و آرامش بخش اعصاب و تقویت کننده مغز است. در منابع طب سنتی، بوعلی سینا برای درمان فراموشی و ضعف حافظه مصرف زعفران را با کمی کندر و عسل به شکل خمیر تجویز کرده است. به این منظور، چهار گرم زعفران را با ۱۰ گرمکندر و ۱۰ گرم زنجبیل بسایید و با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کنید. سپس آن را به شل قرص درآورید و با مشورت پزشک طب سنتی آن را به کودک بدهید.

منبع: مجله نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *