سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

ماسک سیاه چیست؟ و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ماسک سیاه یکی از ماسک های محبوب و پرطرفدار این روزهاست . حتما شما هم تبلیغات زیادی در روزنامه ها ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره ماسک زغال دیده اید .

ماسک سیاه

ماسک سیاه ، یک روش موثر برای داشتن پوستی بدون لک و صاف است . البته منظور ما ، زغالی که برای تهیه آتش از آن استفاده می شود نیست …

این ماسک ها از زغال فعال تهیه می شوند . زغال فعال در پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای تصفیه هوا نیز کاربردهای زیادی دارد . اما این زغال فعال اکنون برای سفید کردن دندان ، سم زدایی از آب و مواد غذایی و همچنین برای افزایش زیبایی و بهبود وضعیت پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

چگونه از ماسک سیاه استفاده کنیم ؟

می توانید زغال فعال را به شکل پودر دربیاورید و روی مو و پوست صورت تان بریزید . زغال فعال باعث ایجاد تعادل در چربی پوست می شود و از ایجاد جوش پیشگیری می کند . بنابراین اگر پوست چربی دارید ، یک یا دوبار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده کنید .

نکته : استفاده ی بیش از حد از ماسک سیاه ممکن است باعث خشکی پوست شود . این یعنی این ماده را نمی توانید بیش از اندازه مصرف کنید .

تبلیغات تجاری در مورد ماسک سیاه چگونه است ؟

ماسک سیاه نیاز به معرفی دارد اما ویدئوهای تبلیغاتی زیادی در مورد ماسک زغال وجود دارد که از نتایج شگفت انگیز استفاده از آن پرده بر می دارد .

تاثیر ماسک سیاه بر روی پوست ما چیست ؟

این ماسک ها بدون شک تاثیر مثبتی دارند زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبند و این باعث سم زدایی و پاکسازی می شود . به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است فاقد مواد شیمیایی بوده و عوارضی برای مو و پوست ندارد . همچنین برای از بین بردن لکه های پوستی ، آکنه و نرم شدن پوست موثر است .

ماسک سیاه چند نوع است ؟

مدل های مختلفی از این ماسک در بازار وجود دارد که می توانید آنها را تهیه و برای پوست خود استفاده کنید . بعضی از ماسک های موجود در بازار ترکیبی از زغال سیاه و سفید است و استفاده از آنها باعث تمیزی و درخشان شدن پوست می شود . این ماسک ها با از بین بردن جوش های سر سیاه و ناخالصی های روی پوست باعث صاف شدن پوست خواهند شد .
برخی از انواع ماسک سیاه ، به همراه خاک رس می باشد که ترکیبی عالی به عنوان یک ماسک برای پوست صورت به حساب می آید .

یادآور می شویم ماسک سیاه بسیار سنگین است و استفاده از مقدار کمی از آن می تواند در هر بار نیاز شما را برطرف کند . ماسک زغال با جذب چربی اضافی بر روی پوست باعث تمیزی و شفافیت پوست می شود .

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *