باورهای اشتباه درباره ورزش های هوازی - مجله سلامتی عطارباشی

باورهای اشتباه درباره ورزش های هوازی

تمرینات هوازی (کاردیو) اگر به طور صحیح انجام شوند، میتوانند بسیار مفید باشند. این تمرینات به شما کمک می‌کنند تا از شر استرس خلاص شده، استقامت خود را بالا برده، سلامت قلبتان را تضمین کرده و همچنین چربی‌های اضافه را بسوزانید. اما اغلب مردم از این مزایا و فواید بهره‌مند نمی‌شوند، زیرا اطلاعاتشان درباره تمرینات هوازی ناقص بوده و یا کاملا اشتباه می‌باشد.

تمرینات هوازی

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» اگر قصد دارید از فواید تمرینات هوازی بهره‌مند شوید، باید حتما با باورهای اشتباهی که در ادامه معرفی می‌کنیم آشنا شوید.

۱.انجام ورزش هوازی با شکم خالی به چربی‌سوزی کمک می‌کند

اگرچه مطالعات نشان می‌دهند که ورزش کردن با شکم خالی می‌تواند به سوزاندن چربی‌های اضافه کمک کند (زیرا بدن نمیتواند انرژی مورد نیازش را از غذا دریافت کند، پس به سراغ چربی‌های اضافه و ذخیره شده می‌رود)، اما اغلب افراد نمی‌توانند با شکمی خالی و گرسنه به درستی تمرین کنند. این موضوع سبب می‌شود تا این افراد نسبت به سایرین (که قبل از تمرین غذا می‌خورند) کالری کمتری بسوزانند.

در نظر داشته باشید که ورزش با شکم خالی ممکن است برای برخی از افراد جوابگو باشد اما مطمئنا رمز سوزاندن چربی نیست. شما اگر قبل از تمرین هم غذا مصرف کنید باز چربی‌های اضافه‌ی بدنتان سوزانده خواهند شد.

۲.تمرینات طولانی و مداوم بهترین راه برای کاهش وزن هستند

تمرینات هوازی مطمئنا برای کاهش وزن مفید هستند، اما تمرین بیش از حد می‌تواند به از بین رفتن عضلات منجر شده و مشکلاتی مانند استرس، درد مفصل و آسیب‌های ورزشی را رقم بزند.

برای گرفتن بهترین نتیجه، تمرین‌های هوازی را با تمرین‌های قدرتی (وزنه زدن) ترکیب کنید. تمرینات قدرتی به افزایش حجم عضلات کمک کرده که باعث افزایش متابولیسم در بدن شده و روند چربی‌سوزی را سرعت می‌بخشد.

۳.با شدتی که راحت هستید تمرین کنید

مطمئنا تمرین کردن بهتر از تمرین نکردن است، اما پیاده‌روی با سرعت حلزون حتی اگر هر روز هم انجام شود چندان فایده‌ای ندارد. در تمرینات هوازی باید به خودتان فشار بیاورید و فراتر از توانایی‌های خود بروید، این کار باعث می‌شود تا استقامت‌تان افزایش یافته و زودتر از شر چربی‌ها خلاص شوید.

توجه به ضربان قلب و سرعتتان کمک می‌کند تا بهبود عملکردتان را زیر نظر داشته باشید. همچنین پیشنهاد میشود تمرینات شدیدی مثل دو سرعت در تپه را امتحان کنید.

۴.برای کاهش وزن باید با شدت کمی ورزش کنید

البته این باور تا حدودی درست است، زیرا بدن وقتی با شدت کمتری ورزش می‌کنید، با نرخ بیشتری چربی را می‌سوزاند. اما مشکل اینجاست که ورزش با شدت کم برابر است با سوزاندن کالری کمتر. از طرفی ورزش با شدت بیشتر کمک می‌کند مقدار بسیار بالاتری از کالری‌ها را بسوزانید.

۵.ابتدا با تمرین هوازی شروع کنید و بعد به سراغ تمرین قدرتی بروید

اگر قبل از انجام تمرین قدرتی، ۳۰ دقیقه رو تردمیل تمرین هوازی می‌کنید، بدانید که کارتان کاملا اشتباه است. تمرین هوازی باعث می‌شود که بدن خسته شده و اجازه نمی‌دهد تا بهترین عملکردتان را در تمرین قدرتی داشته باشید.

بهترین کار این است که روزهای جداگانه‌ای را برای تمرینات هوازی و قدرتی اختصاص داده و آنها را با هم در یک روز انجام ندهید. البته فراموش نکنید که انجام تمرین هوازی برای مدت کوتاه (۱۰دقیقه) برای گرم کردن بدن قبل از تمرین قدرتی هیچ مشکلی ندارد و مفید است.

منبع: گیاه یاب

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *