تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

با غذاهای مفید برای مغز آشنا شویم

بعد از بیماری های قلبی و سرطان، سکته ی مغزی یکی از عوامل شایع مرگ و میر در جهان محسوب می شود. تغذیه ی ناسالم، استرس و فشارهای روحی و … از دلایل مهم بروز سکته ی مغزی هستند، بنابراین با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی می توان خطر سکته ی مغزی را کاهش داد. در این نوشتار شما را با غذاهای مفید برای مغز آشنا می‌کنیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

غذاهای مفید برای مغز

جودوسر

جودوسر یکی از غذاهای مفید برای مغز بوده و حاوی میزان زیادی مواد مغذی مانند آهن و زینک است که مصرف آن را کاهش می دهد و روی سلامت مغز موثر است. شما می توانید هر روز صبح برای صبحانه یک کاسه جو دوسر میل کنید تا میزان قند و کلسترول بد خون تان را پایین آورد.

طالبی و هندوانه

طالبی و هندوانه آب، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوان و سدیم کم دارند، به همین دلیل مصرف این میوه ها کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از تصلب شرایین  پیشگیری می کند. شما می توانید در این روزهای گرم مصرف هندوانه یا طالبی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شیر

شیر حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم فراوان است و مصرف آن فشار خون بالا را کنترل می کند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی نیز کاهش می یابد، بنابراین اگر می خواهید قلب تان سالم بتپد، مصرف روزانه ی یک لیوان شیر را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و حاوی اسید آمینه ای است که فشار خون را کاهش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد، در نتیجه خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

ماهی ساردین

ماهی ساردین منبع طبیعی چربی های سالم، کلسیم و ویتامین D است و مصرف آن دو بار در هفته قلب و مغز شما را در سلامت نگه می دارد. برای استفاده ی مفید از ماهی ساردین آن را از کنسرو در آورده و داخل یک ظرف شیشه ای بریزید.

چای سبز

چای سبز منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها،پو لیفنول ها و ترکیبات ضرروی برای کاهش کلسترول خون و مقابله با پیری مغز است. برای بهره برداری هرچه بیشتر از فواید چای سبز، حدود یک ساعت بعد از وعده های غذایی اصلی یک فنجان چای سبز بنوشید.

منبع: نیک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *