تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

با مواد غذایی چربی سوز آشنا شوید

کاهش وزن و تناسب اندام دغدغه بسیاری از افراد جامعه امروزی است، زیرا به دلیل زندگی ماشینی و تغذیه ناسالم، چاقی به عنوان یک بیماری عوارض در پی دارد. اگر اضافه وزن دارید و می خواهید با یک رژیم غذایی سالم وزن کم کنید، پیشنهاد می‌کنیم از بهترین غذاهای چربی سوز و مفید در وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده‌ها استفاده کنید. در ادامه با عطارباشی همراه باشید.

بهترین غذاهای چربی سوز

سیب بخورید

یکی از بهترین غذاهای چربی سوز بوده و در منابع طب سنتی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر، سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای حفظ سلامت بدن نام برده شده است. اگر می‌خواهید لاغر شوید، هر روز یک عدد سیب بخورید، زیرا پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین دارد که در معده به خوبی آب را جذب کرده و حجیم می‌شوند و شما احساس سیری خواهید کرد. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌شود.

حبوبات آبپز بخورید

حبوبات دارای مقدار زیادی پروتئین و فیبر هستند و مصرف آنها به متابولیسم بدن کمک می‌کند، در نتیجه به مدت طولانی احساس سیری می‌کنید. فیبر موجود در انواع بنشن‌ها باعث کنترل اشتها شده و گوارش را کند می‌کند. نخود، لوبیای سیاه، لوبیای سفید و لوبیای قرمز را چند ساعت در آب بخیسانید، آبپز و به عنوان میان وعده میل کنید.

دانه سویا بدون نمک بخورید

دانه سویا حاوی پروتئین گیاهی، فیبر و آنتی اکسیدان است و باعث متابولیسم بالای بدن می‌شود. دانه‌های سویا را کمی تفت دهید و بدون اضافه کردن افزودنی مانند نمک، آن را میل کنید. مصرف این خوراکی به دلیل داشتن هورمون‌های شبیه به استروژن برای زنان یائسه نیز بسیار مفید است.

ماهی بخارپز بخورید

مصرف انواع غذاهای دریایی برای سلامت بدن مفید است. اما اگر می‌خواهید لاغر شوید ماهی سالمون و ماهی تن بخورید. زیرا منبع بسیار خوب اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. همچنین یک هورمون پروتئینی به نام لپتین را در بدن افزایش می‌دهند که متابولیسم را افزایش می‌دهد و اشتها را کنترل می‌کند. ماهی را بخارپز و بدون اضافه کردن سس و با آبلیمو و ادویه میل کنید.

غلات را با روغن زیتون بخورید

برنج قهوه‌ای، جودوسر و ذرت از بهترین غلات سبوس‌دار هستند که از بهترین غذاهای چربی سوز میباشند. مصرف این غلات، فیبرها و کربوهیدرات‌های پیچیده مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کنند که با سرعت کمتری تجزیه می‌شوند، در نتیجه سطح انرژی‌تان افت نمی‌کند و سطح انسولین خون‌تان ثابت می‌ماند. هر روز صبح، یک کاسه غلات پخته با لیموترش، گلپر و یک قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب و میل کنید. این صبحانه به دلیل داشتن فیبر باعث پر شدن حجم معده شده و احساس گرسنگی نیز از بین می‌رود.

تخم مرغ و نعناع بخورید

تخم مرغ ماده غذایی غنی از پروتئین است و ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در آن باعث سوختن چربی‌های شکمی می‌شود. بهترین زمان مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است و یک عدد از آن تا پیش از ناهار شما را سیر نگه می‌دارد. بهتر است تخم‌مرغ یا چند برگ نعناع تازه مصرف شود تا نفخ نکنید.

انگور قرمز بخورید

انگور قرمز ترکیبی به نام آلاجیک اسید یا آلاژیک اسید دارد که نوعی آنتی اکسیدان است و باعث چربی سوزی می‌شود. اگر می‌خواهید لاغر شوید، روزانه به مقدار مناسب انگور قرمز میل کنید.

منبع: نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *