ورزش های مناسب برای ماه رمضان - مجله سلامتی عطارباشی

ورزش های مناسب برای ماه رمضان

حرکت های ورزشی مناسب برای ماه رمضان، به روزه داران کمک می کند تا در طول این ماه عزیز، فعالیت های ورزشی خود را ادامه دهند و سلامتی بدن خود را بالا ببرند. در ماه رمضان بیشتر افراد، باشگاه رفتن و ورزش کردن خود را ترک می کنند ولی خوب است که با انجام این تمرین های ساده، به ورزش کردن خود ادامه دهند.

حرکات مناسب برای ماه رمضان

۱ـ حرکت وزنه زدن با عضله دو سر بازو

این حرکت را هر روز انجام دهید. از وزنه‌های سبک‌تر استفاده کنید. مراقب آرنج‌های خود باشید و آنها را آرام خم کنید.

۲ـ حرکت خم شدن به سمت دو طرف بدن

حرکت وزنه زدن با عضله دو سر بازو حرکت لست از جلو حرکت لانثر حرکت بلند کردن یا از بغل حرکت اسکات حرکات ورزشی برای ماه رمضان حرکات مناسب برای ماه رمضان   حرکت وزنه زدن با عضله دو سر بازو حرکت لست از جلو حرکت لانثر حرکت بلند کردن یا از بغل حرکت اسکات حرکات ورزشی برای ماه رمضان حرکات مناسب برای ماه رمضان

می‌توانید در حال انجام این حرکت یک وزنه نیز درد ست بگیرید. این حرکت به انعطاف‌پذیری ستون فقرات کمک می‌کند.

۳ـ حرکت اسکات

این حرکت را می‌توانید هر روز انجام دهید. به حالت نشسته پایین می‌روید و دوباره بالا می‌آیید. اسکات بر روی عضلاتی زیادی کار می‌کند.

۴ـ حرکت بلند کردن یا از بغل

این حرکت باعث می‌شود که تعادل بدن افزایش یابد. در این حرکت بر روی یک طرف بدن دراز می‌کشید و پای خود را بلند می‌کنید و به روی بدن برمی‌گردانید. این حرکت بر روی عضلات لگن کار می‌کند.

۵ـ حرکت لانثر

حرکت لانثر بر روی عضلات باسن کار می‌کنند. می‌توانید یک وزنه نیز در دست بگیرید تا تاثیر این حرکت بیشتر شود.

حرکت وزنه زدن با عضله دو سر بازو حرکت لست از جلو حرکت لانثر حرکت بلند کردن یا از بغل حرکت اسکات حرکات ورزشی برای ماه رمضان حرکات مناسب برای ماه رمضان   حرکت وزنه زدن با عضله دو سر بازو حرکت لست از جلو حرکت لانثر حرکت بلند کردن یا از بغل حرکت اسکات حرکات ورزشی برای ماه رمضان حرکات مناسب برای ماه رمضان   حرکت وزنه زدن با عضله دو سر بازو حرکت لست از جلو حرکت لانثر حرکت بلند کردن یا از بغل حرکت اسکات حرکات ورزشی برای ماه رمضان حرکات مناسب برای ماه رمضان

۶ـ حرکت لت از جلو

این حرکت برای ورزیده کردن عضلات بالا تنه و کمر بسیار مفید است.

بهتر است حرکات کششی را نیز به برنامه خود اضافه کنید. این کار باعث افزایش آرامش ذهنی نیز می‌شود. حتما قبل از انجام حرکات بدن را گرم کنید و بعد از آن بدن را سرد کنید.

در زمان افطار و سحر خوب آب بنوشید. آب نارگیل نیز نوشیدنی مناسبی برای ماه رمضان است زیرا الکترولیست بدن را تامین می‌کند. بهتر است میزان مصرف کافئین را محدود کنید. در ماه رمضان باید برنامه غذایی، خواب و ورزش دقیقی داشته باشید تا تعادل حفظ شود.

منبع: ایسنا

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.