بهترین خوراکی های در طب سنتی برای پرکاری تیروئید - مجله سلامتی عطارباشی

بهترین خوراکی های در طب سنتی برای پرکاری تیروئید

اگر تیروئیدتان پرکار است

انواع توت ها، از توت فرنگی گرفته تا بلوبری و تمشک، برای کاهش علائم پرکاری تیروئید مفید است. این میوه ها، مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های قدرتمند را برای بدن فراهم می کنند، در نتیجه سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می دارند. یادتان باشد خوردن روزانه توت ها برای اثرگذاری مناسب، لازم است.

بهترین خوراکی های برای پرکاری تیروئید

کلم بروکلی در گروهی از موادغذایی قرار می گیرد که می توانند میزان تولید هورمون تیروئید را کاهش بدهند. این گروه از موادغذایی، سبزی های کلمی نام دارند.
بنابراین اگر به کلم بروکلی علاقمند نیستید می توانید از سبزی های کلمی دیگر مانند گل کلم و کاهو پیچ استفاده کنید. افراد مبتلا به پرکاری تیروئید باید روزانه یک یا چند وعده مصرفی از سبزی های کلمی را در برنامه غذایی خودشان قرار بدهند.
ماهی سالمون حاوی ویتامین D است که در گروه مواد مغذی ضروری قرار می گیرد و البته مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا۳ را هم برای بدن فراهم می کند. تخم مرغ و قارج، مواد غذایی دیگری برای دریافت ویتامین D هستند و امگا۳ را هم می توان با مصرف گردو، روغن زیتون و روغن بذر کتان دریافت کرد. مواد غذایی حاوی ویتامین D و امگا۳ باید روزانه مصرف شوند.
بوقلمون، یکی از منابع عالی برای دریافت پروتئین است و مصرف آن برای تولید انرژی و حفظ عضله ها ضرورت دارد. با توجه به این که کاهش وزن به عنوان یکی از نشانه های پرکاری تیروئید شناخته می شود، دریافت پروتئین کافی می تواند وزن این بیماران را در محدوده ی عادی نگه دارد. همه ی وعده های غذایی این بیماران باید حاوی پروتئین باشد.
پرکاری تیروئید در صورت درمان نشدن می تواند استخوان های فرد بیمار را تضعیف کند و در نهایت باعث ابتلا به پوکی استخوان شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل افراد مبتلا به پرکاری تیروئید روزانه باید ۳ سهم از محصولات حاوی کلسیم مانند ماست، پنیر و شیر در وعده هایشان مصرف کنند.

منبع:هفته نامه سلامت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.