درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

توصیه هایی برای پوشاندن منافذ پوستی!

پوشاندن منافذ پوستی با کدام نوع از کرم‌های آرایشی توصیه می‌شود؟

یکی از عادت‌های بدی که بعضی از خانم‌ها برای پنهان کردن منافذ پوستی بزرگ به آن روی می‌آورند، استفاده از مواد آرایشی است. پنهان کردن منافذ پوستی بزرگ با استفاده از کانسیلر واقعا وسوسه‌برانگیز است، اما استفاده از هر ماده کومدوژن‌زا یا جوش‌زا (مسدود‌کننده منافذ پوستی) به مسدود کردن منافذ پوستی روی صورت منجر می‌شود.

بنابراین، اگر به زیبایی صورت خودتان اهمیت می‌دهید، از محصولاتی که فرمولاسیون آن‌ها شامل موم‌ها یا چربی‌ها می‌شود، استفاده نکنید. دکتر جوئل شلسینگر، متخصص پوست، می‌گوید: «من همیشه به بیماران خودم (خصوصا افراد مبتلا به آکنه) آن دسته از لوازم آرایشی را توصیه می‌کنم که برپایه املاح ساخته شده‌اند. دلیلش این است که این محصولات می‌توانند برای مشکلات مختلف پوستی مثل آکنه، روزاسه و پسوریازیس استفاده شوند، بدون این‌که با شکل‌گیری التهاب یا عوارض جانبی ناخوشایند همراه باشند».

اصطلاح غیرکومدوژن‌زا (noncomedogenic) روی بسیاری از محصولات آرایشی ثبت شده است. بنابراین، می‌توانید با استفاده از این محصولات، از عناصر مضر دوری کنید.

خیلی از خانم‌هایی که نمی‌خواهند منافذ پوستی بزرگی داشته باشند، از کرم‌های کوچک‌کننده منافذ پوستی یا رتینول استفاده نمی‌کنند. به نظر متخصصان، محصولات کوچک‌کننده منافذ پوستی دارای مزیت‌های زیادی هستند. دکتر انگلمن، متخصص پوست، می‌گوید: «این محصولات حاوی عناصری هستند که تولید گلیکوآمینوگلیکان را در پوست تقویت می‌کنند. این ماده به نرم کردن پوست اطراف منافذ کمک می‌کند و اندازه این منافذ را به حداقل می‌رساند».

رتینوئیدهای تجویزی هم می‌توانند اندازه منافذ پوستی را که در اثر گرفتگی یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید بزرگ شده‌اند، کوچک‌تر کنند. این عناصر، باکتری‌هایی که موجب شکل‌گیری آکنه می‌شوند را از بین می‌برند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *