پرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

نوزادان نارس به اختلالات عصبی مبتلا می شوند

تولد نوزاد نارس به دلایل مختلف از جمله عفونت ها، بیماری های مزمن مانند دیابت یا پرفشاری خون یا با دلایل ناشناخته رخ می دهد. نتایج مطالعه ای نشان می دهد کودکانی که پیش از موعد متولد می شوند قادر به میلینه کردن اعصاب نیستند. یعنی همانند نوزادانی که با وزن طبیعی متولد می شوند قادر به تولید غشای چند لایه که اطراف سلول های عصبی را احاطه می کنند، نمی باشند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که ممکن است شیرخوارانی که زودتر از موعد به دنیا آمده اند تاخیر در تکامل و میلینه شدن سیستم اعصاب محیطی را تجربه کنند. این امر می تواند منجر به نقص عصبی و حرکتی در دوران بزرگسالی شود.

به گفته محققان در این نوزادان برخلاف نوزادانی که با وزن طبیعی متولد شده اند ریه ها به طور کامل تکامل نیافته اند و قادر به اکسیژن رسانی طبیعی نیستند. با توجه به پیشرفت های پزشکی بسیاری از این شیرخواران زنده می مانند اما ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند.

در حال حاضر محققین درصدد هستند که به ارتباط بین هیپوکسی (اکسیژن کم)، میلینه شدن و نقص سیستم عصبی پی ببرند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اختلالات حرکتی در کودکانی که با وزن کم متولد شده اند می تواند با نقص اعصاب محیطی و نقص سیستم عصبی مرکزی مرتبط باشد.

منبع: epezeshk.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *