تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

قدم هایی که قبل از شروع رژیم کاهش وزن باید بردارید

اگر وقت ندارید…

برای کاهش وزن به یک برنامه ریزی معین، هدف مشخص و اراده نیاز دارید. آنچه که می تواند شما را به سوی این اهداف سوق دهد استمرار در تصمیمی است که گرفته اید. مواردی که می توانند در رژیم کاهش وزن به شما کمک کنند شامل مشورت با پزشک، استفاده از پیمانه های اندازه گیری، مصرف مکمل های مینرال و اراده است.

برای شروع رژیم کاهش وزن به یک برنامه ریزی معین، هدف مشخص و اراده نیاز دارید. پس از تعیین موارد ذکر شده به قدم هایی نیاز دارید تا شما را به سوی هدف کاهش وزنتان سوق دهد. برای دستیابی به هدف و رسیدن به موفقیت، قدم های زیر را در زندگی خود اعمال کنید.

قدم اول: با پزشک خود مشورت کنید

قبل از شروع رژیم کاهش وزن ، پزشک خود را در جریان بگذارید. به او اجازه دهید بدنتان را به خوبی بررسی کند تا ببیند چه چیزهایی در بدن شما درگیر هستند.

قدم دوم: با دوستان خود همراه شوید

گرچه ممکن است با یک برنامه ریزی یک نفره نیز به نتایج دلخواه خود برسید، اما تشکیل یک گروه دو یا چند نفره موجب رسیدن به نتایج بهتری خواهد شد. شما و دوستانتان باید با یکدیگر به خرید بروید، ورزش و پیاده روی کنید و مشکلات یکدیگر را با هم در میان بگذارید. تحقیقات نشان داده است افرادی که به صورت دسته جمعی به ورزش می پردازند، به برنامه ی خود پایبندترند و نتایج بهتری به دست می آورند.

قدم سوم: دور کمر خود را اندازه بگیرید

قبل از شروع رژیم کاهش وزن ، ابتدا سایزهای خود را اندازه گیری کنید. از سایز دور کمر شروع کنید و این سایز ابتدایی را در یک کاغذ یادداشت کنید و برای سایز پس از رژیم خود نیز یک قسمت خالی بگذارید. این اندازه گیری ها را در حالت ایستاده و طوری که وزنتان روی هر دو پا توزیع شود، انجام دهید. متر را در دست بگیرید، اما آن را بر روی بدن فشار ندهید. اندازه گیری های دور کمر را در سه سطح می توانید انجام دهید، بالا، متوسط و پایین. برخی از زنان چربی های خود را با درجه ی کمتر یا بیشتری از سطوح ذکر شده از دست می دهند.

قدم چهارم: آزمایش نیشگون گرفتن را انجام دهید

با انجام آزمایش نیشگون می توانید به طور تقریبی از درصد چربی های خود آگاه شوید. آزمایش نیشگون در زنان به دو شکل انجام می شود: یکی در پشت قسمت بالایی بازو و دیگری در کنار ناف. در ادامه این روش ها توضیح داده شده اند.

  1. یک قسمت عمودی از پوست و چربی زیر بازو را با انگشت شصت و اشاره در دست بگیرید و بکشید. اطمینان حاصل کنید که تنها پوست و چربی بازو را گرفته اید، نه ماهیچه ی آن را. با استفاده از یک خط کش، ضخامت آن را اندازه بگیرید. خط کش را روی پوست فشار ندهید، چرا که این کار موجب صاف شدن پوست و ضخیم تر به نظر رسیدن آن می شود.
  2. دو قسمت مختلف از پوست شکم را بکشید، اندازه گیری کنید و میانگین آن دو را حساب کنید.
  3. درصد چربی بدن را تخمین بزنید و آن را ثبت کنید.
  4. در پایان ۶ هفته، میزان چربی سوزی را با ضرب کردن درصد چربی بدن در وزن بدن برای پیش آزمون و پس آزمون به دست آورید.
  5. میزان ماهیچه سازی را با کم کردن وزن کاهش یافته از چربی کم شده به دست آورید.

قدم پنجم: یک عکس کلی از بدن خود بگیرید

هیچ روشی بهتر از گرفتن عکس، برای ارزیابی وضعیت کنونی نیست. جلوی یک دیوار با رنگ روشن بایستید. سپس از یک نفر بخواهید یک عکس کلی از بدن شما بگیرد. از قسمت جلو و پهلوی خود یک عکس تمام قد بگیرید، شکم خود را به داخل نکشید. پس از ۶ هفته عکس تمام قد دیگری با همین شرایط بیاندازید و آن را با عکس قبل مقایسه کنید تا ببینید آیا تغییری در شما رخ داده است یا نه.

قدم ششم: از قاشق، فنجان و ظرف های اندازه گیری کوچک استفاده کنید

بسیاری از افراد تصور می کنند یک قاشق یا یک فنجان بیشتر مشکلی ایجاد نمی کند، اما این کار موجب دریافت کالری بی مورد از غذاها می شود. بهتر است با مقیاس های اندازه گیری آَشنا شوید و از آنها به درستی استفاده کنید.

قدم هفتم: هر روز از مکمل های ویتامینه ی مینرال استفاده کنید

اگر می خواهید رژیم کاهش وزن بگیرید، هر روز صبح یک قرص مولتی ویتامین مینرال مصرف کنید. این قرص ها باید حاوی کلسیم و آهن باشند. مصرف برخی از مکمل ها تنها اتلاف هزینه است.

قدم هشتم: منوها، دستور العمل تهیه ی غذاها و لیست های خرید را بررسی کنید

برای اینکه مراقب غذاهایی که می خورید باشید، به منوها و غذاهایی که انتخاب می کنید، توجه داشته باشید. اگر از پیش برنامه ریزی کنید، دچار مشکل نخواهید شد.

قدم نهم: جدی باشید

حالا که تمام آزمون ها و اندازه گیری ها را انجام داده اید، نوبت به این است که جدی باشید. آرام بنشینید و در مورد اهداف خود فکر کنید. موفقیت را پیش چشمتان ببینید و دست به کار شوید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *