آشنایی با عوامل و قوانین دستگاه های کاردیو - مجله سلامتی عطارباشی

آشنایی با عوامل و قوانین دستگاه های کاردیو

اگر وقت ندارید…

دستگاه کاردیو به دستگاهی گفته می شود که برای انجام تمرین های هوازی یا کاردیو مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این دستگاه ها، قوانین خاص خود را دارد. از جمله ی این قوانین می توان به گرم کردن بدن، پیش از استفاده از دستگاه و تعویض دستگاه در فواصل زمانی مختلف اشاره کرد.

صرف نظر از دستگاهی که برای انجام حرکات کاردیو انتخاب می کنید، عوامل و قوانین زیادی در استفاده از آنها وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. در ادامه ی مقاله به برخی از این قوانین اشاره شده است.

۱- پنج دقیقه پیش از استفاده از دستگاه، بدن خود را گرم کنید.

برای پیشگیری از بروز مشکلات و آسیب به بدن، باید پیش از کار کردن با دستگاه های کاردیو ، بدن خود را گرم کنید. دستگاه را با سرعت پایین تنظیم کنید و به مدت پنج دقیقه نرمش کنید. مثلا اگر می خواهید روی تردمیل بدوید، ابتدا به مدت پنج دقیقه به آرامی بر روی آن راه بروید. گرم کردن در استفاده از دستگاه های بیضوی، دوچرخه ثابت و استیر کلایمر به معنای قرار دادن دستگاه در سطح ۱ و ۲ و کار کردن با آن است. در دستگاه قایقرانی، این کار به معنای تنظیم فشار در پایین ترین سطح و یا آهسته ترین سرعت می باشد.

حرکات هوازی پایین بسیار جالب و چالش بر انگیز است.

۲- هر یک از دستگاه ها را به مدت ۲ هفته مورد آزمایش قرار دهید.

بسیاری از دستگاه های کاردیو ، شامل تمرین های از پیش برنامه ریزی شده هستند. بدین معنا که با فشار دادن یک دکمه می توانید سرعت، سطح و شیب دستگاه را تغییر دهید. این دستگاه ها از کارخانه ای به کارخانه ی دیگر متفاوت هستند. با این وجود، پیش از شروع استفاده از هر یک از این برنامه ها، به مدت چند هفته از آنها استفاده کنید تا کنترل آن را به دست آورید. بسیاری از دستگاه ها تنها دارای دکمه ی شروع یا شروع سریع هستند. این دکمه را فشار و سرعت تمرینات خود را تغییر دهید. پس از چند هفته، به راحتی به دستگاه و دکمه های آن مسلط خواهید شد.

۳- هر سه، چهار هفته یک بار دستگاه را عوض کنید.

اگر می خواهید در طولانی مدت کالری بسوزانید و از آسیب در امان باشید، دستگاه یا فعالیت خود را هر سه یا چهار هفته یک بار تغییر دهید. اگر همیشه به یک برنامه ی ورزشی و یا یک دستگاه متوسل شوید، به زودی از این فعالیت خسته خواهید شد.

دو دلیل دیگر نیز برای این کار وجود دارد. اول اینکه انجام حرکات روتین در ورزش به مرور زمان و به محض تسلط در حرکات، موجب می شود که کالری کمتری بسوزانید. درست همانند ورزش های مقاومتی که در آن ماهیچه ها از جمله قلب شما با فعالیت هایتان تطبیق داده می شوند. در واقع، این کار موجب می شود که تنها فیبرهای ماهیچه ای مورد نیاز برای انجام یک عمل بهبود یابند. افزایش سرعت و میزان تلاش، تنها عناصری هستند که به شما کمک می کنند کالری بسوزانید. در نتیجه مابقی اعضای بدن شما شانس چربی سوزی و کالری سوزی را نخواهد یافت.

دومین دلیل این است که استفاده ی مکرر از ماهیچه ها، آنها را بیش از ماهیچه های دیگر قوی می کند و موجب عدم تعادلشان می شود. هر دو مورد ذکر شده، منجر به درد و آسیب های احتمالی خواهد شد.

منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.